Hjælp!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • BexiForfatter
    Indlæg
  • #90626
    BexiForfatter

    Vi vil meget gerne køb et hus så snart som muligt. Vi har haft nogle problemer med økonomi for fem år siden. Min mands ex kone holdt oå med at betale hendes del af deres gæld og så skulle vi lige pludselig betale det hele. Jeg havde ingen arbejde eller uddannelse og vi kunne simpelthen ikke betale vores gæld. Vi endte i RKI og lejer et hus.
    Nu er der gået 5 år. Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har fast arbejde. Min er uddannet smed og har også fast arbejde. Vi kontaktede Nordea (dem vi skylder pengene til) og har fået lavet en frivillige forlig. Vores gæld var på 500.000kr men nu skal vi beatle kun 217.000. 3.500kr pr mdr i 63mdr. (Knap 5 år).

    Vi er to voksne og to børn og lige nu efter alt vores fast udgifter er betalt har vi 14.500 til rådighed hver måneder.

    Vi kunne tænke os at flytte bank til Danske bank. Tror I at vi vil få lov til at lån penge til et hus? Vi har set et flot hus til 995.000kr. Er det realistisk??
    Er det ikke muligt at få en pause lån for det første 5 år mens vi betaler gælden tilbage?

    Håber I har nogle gode råd….

    Med venlig hilsen
    Bexi
    xxxxxx

    #149094
    onkelForfatter

    Hej

    Jeres muligheder er meget små – hvis ikke usandsynlige…

    Bankerne vil i dag helst have at man har penge med når man køber, så en gæld på jeres størrelse er op af bakke…

    Onkel

    #149096
    AnonymForfatter

    Jeg tror heller ikke jeres muligheder for at låne penge til et hus lige nu er særlig stor. For at komme i betragtning til huskøb skal jeres gæld nok i hvert fald under 100.000 kr.. Dertil kommer at huskøbet nok skal finansieres med afdrag på alle lån. Selvfølgelig kan man godt vælge afdragsfrihed på realkreditlånet for at banke den dyreste gæld ned først men ikke for at øge rådighedsbeløbet. Det er nemlig ikke så godt i en nedkonjunktur med faldende priser på boligmarkedet og stigende arbejdsløshed.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.