Privat pension – billigste administration

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Søren (44)Forfatter
    Indlæg
  • #90615
    Søren (44)Forfatter

    Hej

    Jeg er pensionsnovice. Men nu jeg har gennem Mybanker fundet frem til Alm. Brand pt har det bedste afkast på 3,1% om året.
    Men en anden side af det regnestykke må naturligvis være administrations omkostningerne

    Er der nogen som har overblik over hvilke banker som har de billigste administrations omkostninger ifbm. privat pensionsordninger.

    mvh

    Søren

    #149024
    AnonymForfatter

    Bankerne kræver betaling for arbejdet ved at skaffe et afkast på pensionsopsparingen, hvor arbejdet typisk består i at sende pengene videre til bankernes egne investeringsforeninger.

    Hvis du selv kan investere pengene via nettet, kan du slippe for at betale administrationsomkostninger og gebyrer, men skal derimod betale for de handler, der indgås. De to bedste tilbud på dette marked er Etrade og Nordnet:

    Etrade er i Norden netop blevet overtaget af Saxo Bank og tilbyder frem til april 2010 en fast forrentning af indestående på 5% for pensionskonti, oprettet inden 15.januar. Nordnet tilbyder en aktie i et dansk OMXC20 selskab som gave, når man opretter sit depot.

    Begge har særlig lav kurtage i en introduktionsperiode og værktøjer til hjælp for investeringerne.

    #149032
    Søren (44)Forfatter

    Skal jeg så gå ned i min bank f.eks. Nordea og bede dem oprette en særskilt pensionskonto som er tilknyttet E-trade/Nordnet eller indbetaler jeg direkte til E-trade/Nordnet?
    Og hvilken brugerflade er bedst E-trade/Nordnet?

    mvh

    S:)ren

    #149090
    AnonymForfatter

    Nej, Nordnet og Etrade kommer man i kontakt med via http://www.nordnet.dk eller http://www.etrade.dk. Jeg kender bedst Nordnet, som jeg er vældig tilfreds med. Man kan finde alle relevante oplysninger og blanketter på nettet, men skal man have hjælp, kan man også ringe.

    Hvis du er Fordel+ kunde hos Nordea og tilmeldt “gebyrfri hverdag", kan du få et depot hos dem uden omkostninger og samme lave kurtage, så længe du kun handler danske aktier og investeringsforeninger. Men Nordea har ingen introduktionstilbud, ingen investeringsguider, og grænsefladen er langt mindre professionel end fx Nordnets.

    #149092
    onkelForfatter

    Hej

    Hvis man ikke har den store forstand på investeringer og pension – så lyder rådet om at oprette et depot og handle selv som et rigtigt dårligt råd…

    Desuden hjælpe der ikke at købe investeringsbeviser hvis man vil undgå adm.omkostninger da der selvfølgelig også er adm.omk. og handelsomk. her.

    Det er super svært at gennemskue omkostningerne på pensionsinvesteringer – generelt vil jeg sige jo “større" puljer og jo “simplere" produkt jo billigere omkostninger – det bedste vil nok være at få 2 – 3 tilbud og sammenligne dem..

    Til sidst skal du være opmærksom på at lavere omkostninger ikke er nok, hvis investeringerne er dårlige…

    Onkel

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.