Har jeg god tid?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90612
    AnonymForfatter

    Jeg står stadig og skal vælge hvad jeg skal gøre mht. boliglån. Jeg er ikke sikker på hvad jeg skal vælge og har derfor trukket beslutningen over for banken indtil videre.

    Vælger jeg et F1 lån hvornår skal/bør jeg så meddele banken dette? Burde jeg gøre det hurtigst muligt eller har jeg god tid?

    Er der noget bestemt mht. datoer man skal være opmærksom på (tænker bl.a. på at vi nærmer også årsskiftet) eller har det ingen betydning?

    #149336
    AnonymForfatter

    Det væsentligste er hvilket lån du har på nuværende tidspunkt. Hvis du feks. har et fastforremtet obligationslån hvor kursen er over 100, så bør konverteringen først laves pr 1.4. Og så du har en frist til udgangen af januar for at opsige lånet til kurs 100.

    Der er forskellige indfrielsesvilkår alt efter hvilken lånetype du har

    #149338
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke noget lån endnu, men står og skal vælge inden for de næst 2-3 uger (senest) :/

    #149340
    AnonymForfatter

    SORRY. Det er bare mig der åbenbart ikke har læst hvad du har skrevet 🙂

    #149378
    thsvForfatter

    Banken rykker nok for et svar, når de skal bruge det!

    Jeg ville helt klart låne pengene som et F1-lån, da der muligvis bliver en god kurs (98+) på 4% 30 år i løbet af det næste år. Samtidigt er F1-renten for 2010 så lav, at der kan bankes 2,3% af gælden ved samme nettoydelse som et 5% obl.lån.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.