Hvad er den bedste investering og hvor det billigst at samle alt ?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90586
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Hvad er den bedste investering og hvor kan vi samle alt billigst?

    Vi er et ungt par på 28 og 23 som tilsammen har en indtægt på 50.000 før skat hver måned.

    ca. 34.000 efter skat per måned.

    Vi har pt. et forbrugslån på 140.000 (heri er et billån på 60.000 hvor der pant i) som
    vi giver ca. 9% for hos Sparekassen Vendsyssel http://www.sparv.dk (her betaler vi 4200 per måned)

    Vi bor pt. til leje i et nyt rækkehus på 127 m2 til 11315,- per måned, uden forbrug
    som kommer ved siden af vand, naturgas, størm. Så bolig udgifterne er: 13300,- per måned.

    Vi vil så gerne høre jer hvad i mener vi burde se efter og hvilken bank som evt. er værd at se efter og hvad i evt. mener der af af muligheder for at lægge lån sammen så vi ikke sidder med det forbrugslån ved siden af et evt. realkreditlån.

    Skal vi se på en andel, eller ejer lejlighed ud fra det vi betaler idag og den gæld vi har ?

    #148360
    AnonymForfatter

    Hvis I bringer jeres samlede gæld ned under 100.000, så kan I samle det hele på en 24-7 konto i Danske Bank med en rente på 7,7%.

    #148370
    AnonymForfatter

    Hej,

    Takker det var så forbrugslånet.

    Den andel vi har set på koster 895.000 – og her er vi så på udkig efter en god bank som også kan tilbyde gode priser herpå. (evt. ved siden af forbrugslånet)

    (vi skal vel nok regne med omkring 7200 før skat i afdrag og 5200 efter) men man kan jo ikke få realkreditlån til andelsbolier og Lån & Spar bank reklamere med Andelsboliglån fra 4,95% i rente, Nordea fra 5,20% (dog kun som fordel+ kunde eller ca. 8-9%).

    Vi tænker faktisk på at flytte hjem i kærestens mors og fars hus på 1sal (det et to familiers hus her kan vi bo for 2500 m alt) også banke vores forbrugslån af på 6 måneder.

    Men hvis dette ikke bliver muligt hvilken bank ville i kigge efter så ?

    #148372
    AnonymForfatter

    Først og fremmest skal i ikke regne med at kunne lægge forbrugslånet sammen med andelsboliglånet eller boliglånet. Løbetiden er netop kortere, fordi der ikke er nogen værdi bag.

    Da jeres forbrugslån formentlig sluger en del penge pga. den korte løbetid, kan det være “billigere" for jer at købe en andelsbolig, låneforpligtelsen er ofte ikke ligeså stor som på en ejerlejlighed. Men ofte er der jo ingen sammenhæng mellem indskud og den månedlig boligafgift i en andelsbolig, hvorfor det kan være svært at sammenligne. Derudover er en del andelsboliger stadig overvurderede, imens mange ejerlejligheder allerede er faldet drastisk i værdi.

    Men det fornuftige ville jo være at få forbrugslånet ud af verdenen først. For at forkorte denne proces kunne i flytte i en billigere lejebolig for 1-2 år, hvor besparelsen enten sættes ind på lånet eller spares op.

    #148374
    AnonymForfatter

    Hej Tupac,

    1000 tak for dit svar.

    Det sidste du skriver er faktisk det vi har gang i, (dejligt med svigermor og svigerfar) så vi ville få udgifter for 2500 + forsikring i ny bolig. Så ville vi hurtigt kunne komme af med forbrugslånet.

    Så det sidste jeg mangler er?

    Når vi så er gældsfri hvilken bank ville i mene vi skulle kigge efter? DanskeBank, Nordea, Lån & Spar Bank, Arbejdernes Landsbank eller en lille lokal en som ligger langt fra os (vi bor på amager) men som har super billigelån ?

    1000 tak fordi i lige hjælper vores lille familie videre til en god fremtid.

    #148376
    AnonymForfatter

    Du skal jo i hvert fald ikke vælge Amagerbanken!

    Jeg vil sige Danske Bank og Nordea er et godt bud. Specifikt når vi taler andelslejligheder ville jeg nok satse på Nordea.

    #148378
    thsvForfatter

    Så det sidste jeg mangler er?

    Når vi så er gældsfri hvilken bank ville i mene vi skulle kigge efter? DanskeBank, Nordea, Lån & Spar Bank, Arbejdernes Landsbank eller en lille lokal en som ligger langt fra os (vi bor på amager) men som har super billigelån ?
    Arbejdernes Landsbank, Nordea eller Swedbank vil jeg anbefale, hvis I skal låne til en andel. Men få først det 80.000 kr store forbrugslån ud af verden, billånet vil banken nok gerne acceptere, der er jo en vis sikkerhed i bilen.
    Det billigste andelslån kan I få, hvis I selv har de 20% i opsparing svarende til 180.000 ved en andelsbolig til 895.000 kr.

    #148446
    AnonymForfatter

    Jeg vil fraråde danskebank, de er dyre og dårlige. Min kæreste og jeg købte andel i marts, og hun skiftede fra danske bank (jeg skiftede fra forstædernes) til handelsbanken. Vi har pt. en årlig nominel rente på 4,17. Eik bank og Swedbank er vist billigere, og AL er nogenlunde på samme niveau.

    God bankjagt.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.