Indlånsrente på 3,5% uden binding

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    AnonymForfatter

Hej Alle
    Jeg er så heldig at kunne binde penge til 3,5% uden binding og kan sågår hæve når jeg ønsker det. Mit spørgsmål er om jeg må modtage f.eks. 500.000 kr. fra en ven i en periode så hans penge også kan forrentes til denne rente uden jeg eller han skal beskattes yderligere af dette?

AnonymForfatter

Jeg tror egentlig ikke det er lovligt, men da der er tale om et lille beløb, så sker der sikkert ikke noget.

Spørg for en sikkerheds skyld dit lokale skattecenter, så du ikke laver noget forkert.

KrisserForfatter

Hvis du får pengene af en ven, skal du betale gaveafgift af dem. Du skal desuden betale skat af renterne i perioden. Når du giver pengene tilbage, skal din ven betale gaveafgift af dem igen. Alternativt skal du have en banklicens, hvorved det kun er din ven der skal betale skat af renterne. Du skal dog betale skat af et evt. overskud du måtte have ved transaktionen.

AnonymForfatter

Er der noget i vejen for, at du låner de 500.000 kr. af din ven og betaler ham 3,5% i rente af pengene? Det skal selvfølgelig gå ordentligt til med oprettelse af gældsbrev, hvor betingelserne er beskrevet, og dokumentation af renter og betalinger.

AnonymForfatter

3,5% rente uden binding, er det i en bank?

Peder Friis-HolmForfatter

Kan jeg få adressen på denne bank

OpgaveForfatter

Hvis det er en bank, må den virkelig være på røven 🙂

AnonymForfatter

Min lokale sparekassen sjælland tilbyder 3.25 % i rente indtil d. 31/3/2010 Det er “næsten" 3.5%….. Så har banken det knapt så dårligt…:-)

AnonymForfatter

Jeg glemte lige at skrive at,

Det er uden binding, og kun for borgere i Allerød!

AnonymForfatter

Samme tilbud gives på Frederiksberg…. Men det er jo en kort periode med den høje rente!

Peder Friis-HolmForfatter

Ønsker samme mulighed på Vestfyn. Mange tak

AnonymForfatter

Så flytter jeg pengene tilbage på toprentekontoen til Cibor 3md. bedre end ingenting…som de store banker disker op med!

testForfatter

krisser. det svar om gave afgift er slet og ret ikke korrekt. Et lån er ikke en gave men et lån. Der er intet til hindre for et privat lån. Faktisk er et sælger pante brev helt det samme og i “gamle dage" var det meget almindeligt at sælgeren af et hus beholdt sælger pantebrevet. Private lån kræver ingen bank licens eller andet.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.