Bolig salg som teknisk insolvent.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90582
    AnonymForfatter

    Håber der er nogen der kanhjælpe mig herinde.

    Jeg har en lejlighed som jeg ´vil sælge, prisen bliver 1.100.000 kr.
    Der er et realkredit lån i bolig på 900.000
    Der er to pantebreve i boligen til en sam´let værdi af 450.000

    1.100.000
    1.350.000
    =
    -250.000

    Som i kan se så giver det et minus på 250.000… Hvad sker der rent teknisk ved et salg når bankerne ikke længere har sikkerhed for deres penge?

    Kan de sige at handlen ikke må realiseres fordi den indebringer for lidt?

    #148300
    AnonymForfatter

    Det er ikke mange indput der kommer ;o(

    #148302
    OpgaveForfatter

    Hej.

    Ja de kan godt sige at handlen ikke må gå igennem, da dit tab måske bliver for stort.
    Da du så ender ud med et stort forbrugslån til en HØJ rente.

    Min anbefaling er at du bliver boende og håber på at markedet vender, så du ikke ender ud i minus.
    Eventuelt lån pengene af forældre, familie og aftal en mindre rente.(Dog ikke en optimal løsning).

    #148306
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar ;o)

    Det hænger sådan sammen at hvis de ikke acceptere det så ryger den nok på tvangsauktion på et tidspunkt…de ville jo nok for en højere pris ved et almindeligt salg.

    Hvis banken siger nej kan man på nogen måde anke deres afgørelse?

    #148308
    OpgaveForfatter

    Jeg tror/mener ikke at du kan anke over for banken.

    Men hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at kontakte din bank for at aftale et møde. Få en dialog igang med dem, så det ikke kommer som en negativ overraskelse for banken. For så vil de måske se lidt lysere på det, hvis du er på forkant.
    Lav et budget over dine faste udgifter, evt. også hvor en fremtidig bolig indgår.
    Find dine seneste lønsedler, samt årsopgørelse fra 2008 og din forskudeopgørelse for 2010 fra skat. Så er du godt forberedt til et møde i banken.
    Dialog med banken er det vigtigst nu…

    Held og lykke.

    #148310
    AnonymForfatter

    Jeg får nok brug for dit held og lykke for jeg er slet ikke på talefod med banken ;o)

    #148314
    testForfatter

    man der da vist ikke ret tålmodig.

    Men hvorfor så negativ? Hvis ud virkelig kan sælge boligen med det provenu du skriver her kan du jo stille indehaveren af pantebrevet et gangske pænt afdrag på gælden i udsigt. Som du selv nævner mange gange større ind det der kan komme ud af en tvangsauktion.

    Så lad være med at frygte samtalen med banken eller dem der har pant i din bolig. Det bliver kun være af at lade stå til. Boligpriserne er slet ikke færdige med at falde.

    #155318
    AnonymForfatter

    negativ og negativ….
    vi står lidt i samme situation, hvor der enten bliver tale om tvangsauktion eller salg med et tab på 300.000, vi kan heller ikke tale med vores bankrådgiver, da hun tilsyneladende mener, at det er vores egen skyld at jeg har fået en smertefuld kronisk ryglidelse og har mistet min indkomst pga kommunens mangelfulde og direkte ulovlige sagbehandling.
    Jeg mangler virkelig et sted, hvor man gratis kan få økonomisk rådgivning om hvordan man bedst muligt kommer videre efter henholdsvis tvangsauktion eller salg med stort tab…

    #155320
    AnonymForfatter

    Prøv på gæld.net – der sidder både folk med personlige erfaringer på området og kompetente rådgivere. Selvom du ikke har gæld endnu, vil du ganske sikkert kunne få god vejledning i hvordan du bedst håndterer din situation. Gæld.net er et uafhængigt forum.

    #155326
    AnonymForfatter

    det vil jeg prøve, har også fundet “den sociale retshjælp i Århus, som også er gratis =)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.