Samlet gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90567
    AnonymForfatter

    Jeg har nu i en del år været insolovent og min samlede gæld er på ca 224600 kr.
    Jeg har skaffet via mine forældre 70.000 af det fulde beløb, men aner ikke hvordan jeg kommer videre.
    Jeg har samlet alle dde steder jeg skylder og har overblik over det nu, men kan jeg selv tage kontakt til de steder jeg skylder penge og spørge om det er i deres interesse at afskrive min gæld til dem hvis de får ca 30 % af det som jeg oprigtigt skylder, eller skal jeg have fat i en dyr advokat til at forhandle for mig og hvordan foregår sådan noget normalt ?

    Håber der er en eller nogen som kan hjælpe mig.

    Venligst

    Heinz

    #148180
    AnonymForfatter

    Hvis du har gode formuleringsevner og er god til at overskue et forhandlingsforløb, så kan du godt klare processen selv.

    En advokat taler dog med lidt større vægt.

    Det du skal gøre er at opstille en samlet oversigt over hele din gæld inkl. ikke tilskrevne renter.

    Derefter skal du tilbyde dine kreditorer, at du via et lån/arveforskud mv. vil bringe 70.000 nye kroner ind i forhandlingsforløbet forudsat.

    a) At de 70.000 fordeles ligeligt pro-rate mellem kreditorerne med samme procentsats, ca. 30%
    b) At tilbuddet, for at have gyldighed skal accepteres af alle kreditorer.
    c) At beløbet skal tjene til fuld og endelig indfrielse af det aktuelle mellemværende.

    Men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg du forregner dig.

    Så vidt jeg har forstået skal man typisk op omkring 60% før kreditorerne vil acceptere tilbuddet. Ellers vil de tænke. Vi venter til han arver sine forældre og gør udlæg i formuen til den tid.

    Jeg tror således at 30% er for lidt. Der skal minimum halvdelen på bordet!

    #148182
    AnonymForfatter

    Der skulle have stået “pro rata".

    Sorry.

    #148186
    AnonymForfatter

    Tusind tak for hjælpen.

    Jeg smutter på kommunen imorgen til gratis advokat hjælp og hører om de kan hjælpe.

    Håber nu det kan lade sig gøre det hele :0)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.