Nykredit bidragssats

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90565
    AnonymForfatter

    Som ny kunde i Nykredit har jeg fået tilbudt en bidragssats på 0,90% til finansiering af erhvervsejendom. Er dette et rimeligt niveau??

    #148136
    AnonymForfatter

    Hej Calia,

    Jeg skal ikke gøre mig klog på, om 0,9 procentpoint er meget eller lidt i dit tilfælde.

    En kreditforening, sætter sit bidrag til erhverv ud fra andre kriterier, end til private – eller de vægter forhold på ejendommen og hos låntager og så videre anderledes end ved lån til private. Specielt bliver set på brugbarheden af ejendommen og erhvervskundens betalingsevne. I øvrigt forhold, som lovgivingen på området siger kreditforeningen skal inddrage.

    Bidragssatsen er så en sammensurium for nævnte forhold, og det giver et billede af den risiko, som kreditforeningen vurderer dig til – uden at du må læse, at jeg mener det fortæller, om du er god kunde eller ej!

    Så om det er højt eller lavt, er umuligt at svare på.

    Du kan jo altid kontakte RD, BRF og/eller Nordeakredit og høre
    1: om de vil låne dig pengene og herefter
    2: hvad de skal have i bidragssats

    Held og lykke med finansieringen,

    #148138
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Tak for din tilbagemelding.
    Det drejer sig om 2 udlejnings lejligheder ( som begger allerede er udlejet ) og det er i nybyggeri fra Maj 2009.

    Syntes bare umiddelbart at 0.9% lyder af meget

    Mvh

    Calia

    #148140
    AnonymForfatter

    Hej Calia,

    Du skal faktisk også kun et par år tilbage, hvor bidragssatserne var væsentligt lavere for erhverv.

    Finanskrisen har imidlertid betydet, at satserne er blevet justeret op, idet risikobilledet for erhvervskunder er blevet en del anderledes de seneste år.

    Jeg mente faktisk, at du burde kontakte f.eks. RD, som også udlåner i stor stil til erhverv. Og når det samtidigt drejer om udlejningsejendomme – måske tillige kotorlokaler og/eller private boliger til – så er det i hvert fald et godt udgangspunkt.

    Så præv markedet af. Finanskrisen har ikke sat konkurrencen ud af kraft!

    Fortsat held og lykke,

    #148154
    AnonymForfatter

    Den højer bidragssats skyldes, at mange udlejningsejendomme er kommet i problemer, og endnu flere forventes at komme i problemer, når nu flexrenten formentlig stiger fra de ca. 1,80% som rentetilpasningen lander på i år til ca. 5% om en 3-4 år.

    Hvis det kan være til nogen trøst, så mener jeg at BRF’s bidragssats er endnu højere.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.