Vil du/har du lånt til julegaverne – pressehenvendelse (JP)

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #148102
    jens38Forfatter

    jeg har aldrig skyldt nogen noget,altid betalt kontant,er sq så dejli at ku kigge folk i øjnene,også banken,aldrig leve over evne,er mit motto….
    glæden ved de ting man køber er meget større,når man selv har knoklet for det,hva fanden er det værd at få en ny bil,hvis det er bankens ????
    har jeg aldrig fattet,og kommer aldrig nogensinde til det

    #148126
    AnonymForfatter

    Hvis regeringen indførte en sådan maksimal rente, kunne det meget vel have den modsatte effekt og føre til generelt stigende rentesatser. Mange låneudbydere med større risiko ville simpelthen udnytte den maksimale rente/læne sig tæt op af den. Det kunne endda også påvirke “gode udlånskunder" negativt.

    #148134
    AnonymForfatter

    Hej til alle “på tråden",

    Det ser ud til, at tråden er løbet over i, hvad renten bør være på l¨n.

    Jeg ser egentligt primært et problem i, at en avis sættter så skæv en vinkel på et emne, som med fordel kunne være grebet an på anden måde.

    Er det forbrugeroplysning at fortælle, hvor billig en rente man kan finansiere sin jul til – uagtet om man har en IQ over de tidligere nævnte 110?

    Kan man blive rig/millionær for lånte penge? Det kan man sikkert, såfremt man investerer pengene i noget, som giver et bedre økonomisk afkast, end det man betaler for lånet.

    Men en flæskesteg gør nok de færreste rige i det lange løb!

    Og hvis vi forudsættter, at der også er læsere af Jyllandsposten med en IQ under 110, hande den bedste forbrugeroplysning så ikke været at fortælle, hvordan man holder en jul UDEN at føle sig tvunget til at låne penge til den?

    Jeg er ikke i personligt i tvivl om, at en god journalist på en ordentlig avis, kan lave lige så megen underholdende artikel “for pengene", ved at oplyse om mulighederne for ikke-lånefinansieret julegås!

    På den anden side, vi skal jo have nye deltagere i det ugentlige “Gældsfælden" på TV3, så vi kan få lidt god underholdning :o)
    …håber alle er klar over ironien i sidste sætning!

    Under alle omstændigheder, er min forargelse ikke over, at folk låner til flæskestegen – det er den enkeltes eget ansvar.
    Min anke er mod vinklingen på artiklen. Og nej, jeg ser IKKE oplysninger om renten på lån til køb af flæskestegen som forbrugeroplysning!

    God ikke-lånefinansieret Jul,

    #148248
    AnonymForfatter

    I dag var der et sådant indlæg om “julelån" i Ekstra Bladet og jeg er ikke i tvivl om at i har jeres holdninger til denne avis. Men jeg synes ærlig talt ikke den er så slem, selvom det er let læsning.

    Men hvem har så foretaget undersøgelsen – Mybanker. Og hvad viste den? Joh, nogle finansieringsselskaber er dyre MEN det er mange banker også!

    Her er netartikel versionen.
    http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1087944.ece

    #148254
    MichaelForfatter

    Hvis man er så uintelligent at man låner penge til julegaver, ja så er chancen for at man pludselig bliver intelligent ved valget af kreditor lig nul. Derfor er disse artikler komplet og aldeles overflødige og har ingen som helst virkning på nogen.

    #148696
    AnonymForfatter

    Er helt enig i at forbrugslån ikke er vejen til noget godt, men nu hvordu ligefrem efterlyser eksempler:

    vi lånte til en ekstra bil, som primært bruges til arbejdskørsel for min mand. I år er ham meget tæt på 20.000 km om året, hvilket i DEN grad har vist sig at være en god forretning….. så – hehe- man kan godt blive “rig" af øget forbrug….!! (sagt med et stort glimt i øjet)

    Mange hilsner fra Money3

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.