Hvad skal vi gøre

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90551
    AnonymForfatter

    Vi står i den situation at vores bank ikke vil hjælpe os, vi har ikke kunne betale den sidst regning til realkredit og jeg er røget i RKI pga en regning, som jeg ikke har betalt selv om jeg indgik en aftale om afdrag, men fik aldrig de papir jeg skulle have, selv om de siger de er sendt, så det er røget i fodgeretten nu.

    Vores bank fik os til at lægge alt over til dem og lovede os vi kunne såare penge, men det er ca blevet 4000 kr dyrer for os nu end før.

    Jeg er pga sygdom kommet på reviliderimg og har mistet ca 4500 om måneden.

    Vi vil gerne skifet realkreditselskab, men er bange for at der er ingen der vil have os pga jeg er i RKI og vi skylder penge.

    Jeg ved silpelthen ikke hvad vi skal gøre, jeg er så langt ude at jeg overvejer at tage mit eget liv, for så får min mand og børn en god livsforsikring udbetalt, som måske kan redde dem.

    Dette er et råb om hjælp ikke andet, vi står pt og mangler 35000 kr til regninger og hvis de findes er vores økonomi oppe og køre igen, hvis vi kan komme væk fra vores bank.

    Vi betaler lige pt 8000 om mrd til realkredit (Afdragsfrit) og har set flere steder at det kan gøres meget billiger, hvad er changerne for at vi kan skifte bank/realjredit??

    #147916
    AnonymForfatter

    Jeg er sikker på at både mand, børn og resten af familien, synes at det er den DÅRLIGSTE LØSNING.
    Selvom det ser sort nu, kan det godt lade sige gøre at leve fint, selvom man ikke har høj indkomst og hus og bil mv.

    Hvad siger banken ? Har de lukket kassen helt i?

    Hvis det ikke er forsøgt endnu, kan I måske finde en løsning hvis ALLE kort kommer på bordet, og I måske selv kommer med et udspil til en “redningsplan." Banken skal vide at i MENER DET HER SERIØST, og er indstillet på og accepterer de ænringer som en økonomisk redningsplan kan medføre.

    Hvis jeres ejendom i forvejen er fuldt belånt i kreditforeningen, vil det nok være usandsynligt at det kan betale sig at flytte lånet til en anden kreditforening, da dette vil kræve en ny vurdering af ejendommen… Hvad er det jeres for et kreditforeningslån i har, og hvilke øvrige lån og udgifter + indtægter har I?

    I øvrigt mener jeg ikke at selskaber udbetaler en livsforsikring ved selvmord

    #148348
    AnonymForfatter

    Banken har lukket helt i, de vil slet ikke tage en dialog med os, selv om vi prøver alt, lavet budgetskema, viser vi kan spare penge ved at leve billigere osv.
    Vi har lagt ALLE kort på bordet og vi har sagt til dem vi er villig til at gøre alt hvad de vil have.
    Vi har endda sagt vi må lade huset gå på tvang, hvis de ikke kan hjælpe os, hvor efter vores bamkrådgiver griner og siger life sucks og lægger røret på.

    Vores egendom er fuldt belånt og vores realkreditlån er på 6 % afdragfrit, hvor vi betaler 24000 i kvatalet, hvilke kan gøres billigere, men de vil ikke.

    Vi har så et boligpeotritlån på 240000 som vi afdrager med 2300 om mrd ellers har vi ikke andre lån.

    Vi har ca 9000 kr at leve for om måneden og her skal der så betales benzin mm.

    Vi kan ikke undvære en bil, da jeg så mister min læreplads, da det ligger langt væk og der er ikke mulighed for at nå derned med offentligt transport.

    Det er bare så frustrenede at være her hvor vi er, vi kan ikke overskue hverdagen mere.

    #148356
    AnonymForfatter

    Hvis situationen er fuldkommen håbløs og det er udsigtsløst at afdrage på gælden, så er der ikke andet for end at I lader ejendommen gå på tvangsauktion og kommer videre med jeres liv.

    “Get busy living or get busy dying" !

    #148386
    AnonymForfatter

    Hej Kanikkemere,

    Jeg har lagt et svar ind på jeres tråd “Mundlig aftale", som jeg fortsat står ved.

    I denne tråd kan jeg se, at der vitterligt ER ANDRE ting, end bare det med realkreditlånet.

    Som jeg starter med at sige, så mener jeg fortsat, I kan bruge rådene under jeres første tråd.

    Efter jeg har læst denne trår, vil jeg imidlertid understrege, at I skal være realistiske!

    Lad være med “at gå rundt i en osteklokke" og tro, at 35.000 kroner her og nu vil løse alle jeres problemer.
    Det vil uden tvivl løse jeres nuværende problemer for en kort periode. Men næste gang, I får ejendomsskattten at betale, eller næste gang der kommer en uventet reperation på boligen og så videre, så står I i nøjagtig samme situation.

    I er nødsaget til at se længere frem end bare de næste par dage.

    Og selvom I kom ud af RKI, så er det INGEN garanti for, at en anden bank og/eller kreditforening vil hjælpe jer.

    En anden bank og kreditforening vil spørge ind til, hvorfor I vil skifte. Og de vil også se på jeres økonomi på sigt, og ikke bare her og nu!

    Så tag de svære beslutninger nu – altså f.eks. salg af huset – hvor I trods alt har nogenlunde handlefrihed.

    For ellers vil I slæbe rund på gæld i mange mange mange år fremover!

    Og så lad være med at piv over, at I ikke har fået papirerne på betaling af den gæld, som I nu er kommer i RKI med. Naturligvis har I ikke fået papirerne, når I fortæller, I ikke har fået dem. Men I vidste jo GODT, hvem I havde lavet afbetalingen med/hvem I skulle betale til, og hvor meget I skulle betale pr. måned!!! Og så kunne I jo bare have ringet til firmaet og spurgt efter, hvordan de ville have, I betalte pengene til dem!

    Og hvis I prøver at være ærlige overfor jer selv, tror I så selv på, at 35.000 kroner vil være en holdbar løsning, når vi er kommet forbi julen?

    Så det jeg vel i bund og grund siger er: Tag ansvar for jeres liv!

    Det lyder måske hårdt at få at vide. Men I kommer ingen vegne på anden måde.
    I har alllere oplevet:
    * at komme i RKI, fordi I ikke rykkede firmaet for girokortet
    * Nordea ikke vil lave en aftale med jer (måske fordi de ikke føler, at I tager ansvar for jeres økonomi?)

    Måske I med tiden faktisk vil sidde og tænke:
    “GUD, hvor var det godt, vi røg i RKI dengang i 2009, for så blev vi da stoppet i at lave gæld alle mulige steder. Selvom det gjorde ondt, så lærte vi da heldigvis at tage ansvar for vores liv og økonomi, så vi aldrig igen havner i sådan en situation"!

    Igen vil jeg slutte af med at ønske jer alt mulig held og lykke.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.