hjælp!!!!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90550
    AnonymForfatter

    Er en 38 årig mand der søger hjælp omgående 🙁
    Min historie er følgende:
    jeg er lige gået konkurs med mit tømre firma, og der er opgjort en gæld på cirka 400000 som jeg skylder et firma for matrialer
    Der har jeg fremsendt et tilbud om af afdrage 2500 hver måned i 5 år ( 150000) hvilket de har accepteret
    Dernæst har jeg et erhvervslån på 180000 i banken.
    har også et hus som jeg skylder banken 400000 og resten kreditforeningen. hvis det skal sælges bliver der et tab så banken mister alle deres penge
    Hvad vil i foreslå jeg skal sende til banken af tilbud?
    eller kan det bedre betale sig for mig at gå konkurs så jeg får tabet på min lejlighed med det samme?

    Er lidt forvirret.

    HJÆLP!!!!

    #147936
    AnonymForfatter

    Du skal først og fremmest sikre dig en indtægt, altså finde et arbejde, hvis du ikke allerede har gjort det. Uden indtægter kan der ikke laves en plan for din økonomi og så mister du alt her og nu, hvilket hverken er i din eller bankens interesse.

    Når indtægterne er på plads kan der laves en plan for din fremtidige økonomi. Måske har du råd til at blive boende, måske ikke.

    Det ville selvfølgelig være dejligt, at kunne give banken et tilbud, men når du ikke har noget overblik for tiden, så bed dem om hjælp til at finde en plan.

    #147952
    AnonymForfatter

    jamen jeg har allerede fået nyt arbejde og en fast indtægt, også derfor jeg kan tilbyde den anden kreditor et månedligt beløb.
    Men vil bare gerne vide om hvor stort et beløb i vil foreslå jeg skal give banken, Kan max give den 3300 om måneden,
    eller om det bedste ville være ren økonomisk at sige man ik kan afdrage noget og lade sig gå konkurs, og så søge gældssanering efter 5 år, og så har man derefter ingen hus gæld

    måske lidt indviklet forklaret.

    Håber du forstår?

    #147954
    HalliHalloForfatter

    Du har da været meget uheldig med din virksomhed må man sige. Hvem siger du bliver erklæret konkurs. Hvis du har en aftale med den lokale tømmerhandel og du ikke har haft nogen ansatte, så sker der sikkert ikke andet end at du bliver slæbt i fogedretten.

    Det undrer mig iøvrigt at du har kunnet oparbejde en gæld på 400.000 kr. for materialer, hvis det er et lille firma, hvilket det jo tyder på. Byggemarkeder har nemlig i mange år været meget påpasselige med at få deres penge og oftest leverer de kun varer mod forudbetaling.

    Har du hverken haft advokat eller revisor til at hjælpe dig med tingene, mens firmaet løb godt?

    Og som måske også vil forklare kort om dine muligheder.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.