Farsø sparekassen?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #149780
    AnonymForfatter

    Hvis der ikke er tale om garantikapital, og det skal du få bekræftet positivt, at der ikke er, jammen så dækker indskydergarantifonden op til 744.036 kr (50.000 euro) når bankpakken udløber pr. 1. oktober i år.

    #149784
    AnonymForfatter

    Du er vidst lidt træt her til morges, General.

    Beløbet er korrekt 744.036,-, men det skal være 100.000 euro og ikke 50.000euro.

    #149786
    AnonymForfatter

    Ja, der har du ret i 🙂

    #149834
    AnonymForfatter

    Jeg ender med om 14 dage at sætte pengene på en højrentekonto for 1 år til at starte på, og så se hvordan det hele udvikler sig. Har set på auktion at man godt kan få 3,0-3,2%, så det er vel udmærket lige nu.

    #150000
    AnonymForfatter

    Jeg har telefonisk fået bekræftet, at der ikke er tale om Garantikapital, men at det er ganske almindeligt indlån som dækkes ubegrænset indtil oktober og derefter med 750.000.

    Ved hævning før tid er det en rentedekort og ikke et gebyr.

    Jeg afventer nu at få den samme info på skrift (mail).

    Dvs. jeg kan hæve i utide og stadig have opnået 2% som man får på en ‘højrente’-konto i dag. Og jeg får 4% hvis jeg overholder bindingen. Jeg ser pt. ingen bedre mulighed for forrentning med fuld sikkerhed. Nogen som kan se det?

    #150010
    AnonymForfatter

    Hej

    Har oprettet denne konto samt ligeledes fået en skriftlig bekræftigelse.

    Nu glæder jeg mig bare til få tre gange dejlig fisk. 🙂

    Fortsat god dag.

    #150012
    AnonymForfatter

    Jeg vælger nu at følge General Prier’s anbefaling i indlægget “Bind ikke pengene for tidligt – der udbryder rentekrig til efteråret".

    Da mine højrentekonti udløb, kunne jeg (og alle andre) jo kun få nye konti med nogle lusede renter og løbetid 3 år – og 3 år er ikke acceptabelt med små renter.

    Jeg fik til gengæld en overraskelse, mine forhadte kr. 100.000 Dexia Dannevirke gav i 2009 en rente på kr. 6.562,50.

    #150014
    AnonymForfatter

    Jeg tror også der kan komme rentekrig. Men pengene er jo ikke hårdt bundet. Hæver jeg dem til oktober, betyder det at renten har været 4% – 2% = 2% hvilket er præcis det som jeg får hvis jeg ikke gør noget nu!

    Ingen ved i øvrigt om der kommer en bankpakke III og afliver krigen.

    Gør der ikke det, hæver jeg sandsynligvis den del af beløbet som ligger over 750.000.

    #150016
    AnonymForfatter

    Ville det så være dumt at binde i 1 år nu, eller vil den såkaldte “rentekrig" i efteråret fortsætte ind i 2011

    #150024
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke nøjes med at binde pengene i 6 mdr. hos BRF til 2,2%, for derefter at se hvordan efterårets rente-tilbud ser ud.

    Renten på indlån har nok pt. nået bunden – så det kan kun blive bedre.

    #150034
    AnonymForfatter

    Hvis du sætter pengene på auktion i 1 år får du 3,20%

    #150122
    AnonymForfatter

    Hvilken bank tilbyder 3,20% med 1 års binding??

    #150144
    AnonymForfatter

    https://www.mybanker.biz/index.php?nid=21
    Men ½ eller 1 år, jeg er i hvert fald meget i tvivl

    #150188
    AnonymForfatter

    Det er jo historik det du henviser til…..

    Men kan du reelt få 3,20% d.d. med 1 års binding ville jeg klart slå til….

    #150190
    AnonymForfatter

    Men indsæt nu kun 750.000,- pr. bank, så du er sikret når ubegrænset indlån ikke længere dækkes fra efteråret.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.