SKAT Inddrivelse, umenneskelig?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90540
    AnonymForfatter

    For 1 år siden blev jeg udlært og steg automatisk i løn. Det har SKAT nu fundet ud af via indkomstregisteret (indkomstregisteret?) og vil have at mit afdrag skal stige med 600%. Jeg er fuldstændig enig med SKAT i at de skal have deres penge og man dælme skal betale sin gæld, men det beløb de fremsætter helt i skoven, da jeg aldrig vil kunne klare hverdagen.

    Jeg ringede selvfølgelig til SKAT for at tage en snak med dem. Men de var hverken til at hukke eller stikke i. Den “flinke" dame i røret, mente at når jeg tjente tæt på 400k om året, så var der ikke noget at snakke om! Hun ville sende et budgetskema som jeg skal udfylde, men sagde så også, at når nu det var mig der bad om budgetskema og afdragsnedsættelse(?), så måtte jeg også være forberedt på at afdraget lige så godt kunne stige, alt efter hvordan min økonomi så ud?! :/

    Nu er sagen den at jeg betaler af på et banklån og satte afdragene meget højt for hurtigt at kunne få banket det af! Men, eftersom jeg ikke har brugt alle penge på møbler, lejlighedsindskud og lign, så kunne det ikke trækkes fra ifølge SKATs regler?
    Når banklånet var betalt, skulle afdragene så overgå til SKAT og få den gæld betalt af på under 10 måneder. Problem er at der er 9 måneder til banklånet er betalt og så længe mente SKAT ikke de kunne vente. Heller ikke selvom de fik renter i mellemtiden, for som den “flinke" dame sagde:, “så var det ikke SKAT der krævede pengene men virksomheden som havde indberettet det og de var nok ligeglade med de renter SKAT fik ud af det"…. Det lød som om hun var godt forberedt :/

    Så, er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? Hvordan kan jeg få dem til at lytte og overbevise dem om at jeg ikke snakker rent luft? Hvis jehg klager, bliver deres nuværende afgørelse så udsat og dermed kan der gå yderligere 3 måneder inden afdraget stiger med 600%?

    Jeg er virkelig lost og syntes faktisk at de handler umenneskeligt!

    Aller sidste udvej bliver at låne pengene i banken, men der skylder jeg jo stadig og ved ikke hvordan de vil se på sagen. (Banken ved dog godt jeg skylder til SKAT)

    /J

    #147800
    AnonymForfatter

    Skat (og vi skatteborgere) skal vel for pokker ikke vente på at herren lige afvikler sin private gæld først, før han går i krig med skattegælden.

    Det offentlige har ret til at lave lønindeholdelse op til en vis størrelse af lønnen under hensyn til du skal have et vist rådighedsbeløb. Om du bruger dette rådighedsbeløb til at leve for eller til at betale dine øvrige private kreditorer med er dit valg. Det er aldrig skats problem.

    Vi skatteborgere har krav på at få vores tilgodehavende tilbagebetalt, før du klatter pengene væk på private kreditorer. Skat skal ikke være bank for dig ind til du lige finder det belejliget at tilbagebetale pengene!

    Skat gør det helt rigtige, og du vil intet få ud af at klage over skats afgørelse. Det viser al erfaring.

    Enten så må du:
    a) få en ordning med dine kreditorer om at du udskyder afdraget på din gæld til du har betalt din skattegæld af.
    b) leve på et eksistensminimum, i en billig lejlighed ind til både skat og de øvrige kreditorer er betalt ud.
    c) misligholde betalingerne til dine private kreditorer.

    #147802
    AnonymForfatter

    Jo jo, selvfølgelig skal jeg da betale og det er da også min hensigt.. Folk der er skide ligeglade, havner i RKI og i øvrigt griner kreditorerne lige op i ansigtet, sover længe og venter på gælden bliver eftergivet, giver jeg ikke en meter noget for. For min skyld kunne man holde hele deres bistand!

    Problemet er at de ikke hører på hvad jeg siger til dem!! Jeg forslår det ene, jeg forslår det andet, men de behandler mig som alle de andre nasserøve og snyltere. Hvorfor giver de ikke en en chance for at komme ud af det på en ordentlig måde?
    Det kan godt være det er dig og mig jeg skylder penge, men jeg er også en del af samfundet og betaler rigeligt i skat, så derfor mener jeg også man burde lytte til når folk havde noget reelt at sige!

    Staten har tjent fedt på denne sag og jeg har med glæde betalt renterne, men syntes at sagen har taget meget ubehagelig drejning.
    /

    #147804
    AnonymForfatter

    Skat er desværre blevet lidt mere vanskelige at stikke i, om det så er godt eller skidt skal jeg lade være usagt.

    Jeg ville lave en ordning med banken, og få den skat væk, hvis det ikke kan være anderledes. Hvis det kun drejer sig om 10 måneder, så er der jo en rimelig horisont for hvornår de får deres penge igen, og det burde de da være indstillet på.

    #147806
    AnonymForfatter

    Hvis dine banklån er betalt ud om 9 måneder, hvad er så problemet i at du går ned i din bank og låner til din skattegæld på en kassekredit?

    Jeg kan ikke helt se problemet, hvis du tjener 400.000 og ikke har en højere gæld, end at du kan tilbagebetale den på 9 måneder.

    Hvorfor skal det offentlige agere bank og give dig yderligere kredit?

    Det offentlige har i forvejen enorme beløb ude at svømme i restancer andre steder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.