Omlægning af F1 lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90526
    AnonymForfatter

    hej,

    vi har et lån på 3.000.000 i kreditforeningen. Det ligger nu som et F1 lån og skal refinancerres her til nytår. Banken anbefaler omlægning til F3, vi overvejer F5 – for at få ro, da vi har en fornemmelse af at renterne kommer til at se helt anderledes ud de næste år.

    Vores rente er nu på.: 3,1355%

    I øjeblikket ligger en X1 hos vores kreditforening på: 2,06% – X3: 2,98% – X5: 3,425%

    dvs. ved at omlægge vil vores rente blive fatslåst på 3,425% (som det ser ud nu) de næste 5 år. det er en rentestigning på 8400,- /år. – dvs. 700/mdr.

    Mit spørgsmål er – hvad koster det at omlægge til en F1-er igen, efter 5 år, dvs. hvad kan man risikere at tabe? og hvad koster det evt. hvis man vil konvertere til et fastforentet efter de 5 år? Det er noget med at man handler til en højere kurs ved lånomlægningen fra en f5-er i forhold til F1-er.

    vi har jyske bank, og jeg har desværre ikke så meget tiltro til min bankrådgiver.

    PÅ forhånd tak for hjælpen.

    Mvh. Jam

    #147640
    testForfatter

    det er jo nok kun dig selv der kan svare på spørgsmålet, men et eller andet sted mener jeg at man ente skal blive i F1 og så tag rente stigingen i stiv arm og satse på at den over tid er lavere eller også skal man være en kylding og gå i 20 4% eller 30 5% nu. Jeg har selv valgt det sidste

    måske forlanger du for meget af din rådgiver?

    #147642
    AnonymForfatter

    Tak for svar.

    nææ syntes nu ikke at jeg forlanger for meget af min rådgiver. Jeg vil blot gerne have at vide hvad omkostningerne er ved at gøre det ene eller det andet. F.eks. alt det med kurs, kursen som er højere på det lån du gerne vil infri hvis man nu skifter fra f1-er til F5 osv..

    Det er vel det man har sin rådgiver til eller? jeg beder ikke nogen at komme med et endegyldigt svar. Men rådgivningen er naturligvis vigtig, når man har et lån på 3 mill.

    jeg syntes det er meget interesant at flere herinde skriver at et F3 og F5 er en mærkelig mellemvej og som få vil anbefale, når bankerne anbefaler en f3-er.

    #147648
    testForfatter

    grunde til at jeg f.eks. mener at F3 og F5 er en mærkelig mellem vej er fordi jeg tror at renten netop stiger om 3-4 år altså F1 renten.

    Jeg er ret sikker på at du kan få låne omkostninger at vide. hvis det du vil vide er havde det koster at indfri en F3 før tide ja det kan man ikke sige på nuværende tidspunkt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.