ejendomme ejet af kreditforeninger

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • jens38Forfatter
    Indlæg
  • #90522
    jens38Forfatter

    Hejsa,nogle herinde der ved hvordan de ejendomme/villaer som kreditforeningen overtager(evt.efter en tvangsauktion) bliver solgt ?ryger de direkte til en mægler,eller har de en hjemmeside hvor man ka gå ind og se hvilke ejendomme de har overtaget/til salg ?
    man hører så meget om i pressen at de overtager en del ejendomme itiden,og vi leder efter en ejendom,ku jo være der var det helt rigtige imellem. på forhånd tak

    #147604
    KrisserForfatter

    Grunden til at kreditforeningerne overtager ejendommene er, at de bud der kommer under tvangsauktionen ikke er høje nok til at dække kreditforeningens lån. Da de fleste ejendomme forventes at stige i værdi fremadrettet, kan det således bedre betale sig for kreditforeningen af ‘konvertere’ tabet på lånene til en potentiel værdistigning i ejendomsværdien, fremfor blot at tage tabet – forudsat at kreditforeningen har kapitalen til at overtage ejendommen (hvilket alle kreditforeninger i Danmark har).

    Du kan således ikke forvente at se ejendommen til salg med det samme, idet kreditforeningen vil vente med at sælge ejendommen til priserne er steget. Samtidig er ejendommene mig bekendt tidligere blevet solgt fra i klumper til administrationsselskaber, frem for at blive handlet i det frie marked.

    #147608
    jens38Forfatter

    tak for dit svar,ved at det du skriver om at beholde ejendommene i en tid gør sig gældende med erhvervsejendomme,men almindelige villaer er de vel ikke så int. i at lægge med?der kommer jo mange ejendomme nu,udtaler fogedretterne,på auktion,det med du siger at alle kreditforeninger har masser af penge,og har råd til at ha dem liggende,tror jeg ikke helt på,vist ikke alle der har en bugnende pengetank længere,de ska jo ha et vist beløb stående i fri kapital,mvh

    #147624
    AnonymForfatter

    Jens, jeg ved at på http://www.brf.dk der er nogle boliger til salg. Nu kiggede jeg lige på deres side og kan ikke umiddelbart se det på deres forside men har før set det derinde.

    #147630
    jens38Forfatter

    hejsa,tak for dit svar,må jeg li kigge på,må jo også være i kreditforeningernes interesse at sælge uden om mæglerne,så begge parter sparer lidt,få så meget ud af deres pant som muligt,tak for svar,mvh

    #147632
    testForfatter

    jens
    om det er en god handel er jo så et spørgsmål. Hvorfor har huset ikke kunnet sælges på det fri marked? Sidste vi havde en nedtur var der huse som var praktisk talt usælgelige i hele perioden på 3-5 år. Da så opturen kom kunne alt sælges. Ser man på den demografiske udvikling tror jeg yderlige at der er en risiko for at vi de næste 8 år har boliger tilovers.

    #147634
    AnonymForfatter

    Hej Jens

    Du sparer ikke en krone – da mæglersalæret udelukkende er sælgers, altså kreditforeningens.

    #147636
    jens38Forfatter

    kreditforeningen ved jo nok bedre end det fleste at de lidt dyrere ejendomme ikke bliver solgt længere på 2min,som i 06-07,og alle de salgsfremmende foranstaltninger mæglerne ska ha penge for,indregnet at køberne forventer afslag på ca 20 %,tager de vil lidt højde for,hvis de ønsker at sælge ejendommene selv.Vel ikke dumrianer de har ansat,kreditforeningerne ved jo også at hvis renten stiger mens de har ejendommen i deres eje,at så bliver salgsprisen naturligt en helt anden,eller??

    #147688
    jens38Forfatter

    nu har jeg nærstuderet de forskellige kreditforeningers hjemmesider,syntes ikke jeg ka finde nogle ejendomme der til salg,andre der ved noget om hvor de findes?

    #147690
    AnonymForfatter

    Realkredit Danmarks ejendomme findes hos Home, BRF’s ejendomme hos EDC-mæglerne, Nykredits og Totalkredits ejendomme hos Nybolig-mæglerne og Nordeas ejendomme hos DanBolig. Herudover har de aftaler med andre ejendomsmæglerkæder og enkeltforretninger.

    Kreditforeningerne er nemlig ikke så dumme, at de selv bruger tid på at sælge ejendomme og tillige ejer de – eller har interesser – i en god del af de ovenfor nævnte mæglerkæder.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.