Penge til pension i år eller udbetalt næste år

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • kodenForfatter
    Indlæg
  • #90519
    kodenForfatter

    Hej

    jeg står i den situation at jeg har 1000 timers overarb. jeg kan vælge at proppe ind på min firma pension i år, eller få dem udbetalt næste år.

    De har en værdi af 270.000 kr.

    Jeg ved godt at det mest fornuftige nok er at putte dem i pensionen, da jeg egentlig ikke har brug for pengene.

    men alligevel kunne jeg godt tænke mig et overblik over for og imod, hvis nogen gider det?

    min pension er jo sådan en, som jeg ikke har noget indflydelse på og som er i Nordea.
    Tror der er 900.000 på den og jeg er 43 år.

    Hvis de 270.000 ryger ind og skal stå der i 25 år, så bliver det jo til en slat.
    Men selv om jeg ikke har brug for dem, så trækker det også med en udbetaling 🙂
    Når de først er på pensionen, så er de vel låst?

    #147592
    kodenForfatter

    For kompliceret?

    #147594
    testForfatter

    hvis du betaler top skat i år vil jeg under ingen omstændigheder vælge at få dem udbetalt i år. Top skatte grænsen falder væsentligt næste år. I det heletaget bør du under ingen omstændigheder få dem udbetalt i år. Du spare kassen i skat ved at vente til næste år.

    Om du skal sætte dem ind på pension ja som sagt hvis du betaler topskat ville jeg sige ja og hvis ikke nej.

    #147598
    kodenForfatter

    som skrevet vil jeg under alle omstændigheder først have dem udbetalt næste år hvis de skal ud.

    jeg betaler topskat.
    Men hvor meget topskat skal jeg betale… tor jeg tjener 500.000 i år og har ikke andet fradrag i topskat.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.