Boligsikring til andel som studerende

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90513
    AnonymForfatter

    Hej

    Der er noget jeg ikke synes at kunne få styr på.
    Jeg har søgt information overalt på nettet og kontaktet kommunen – og stadig kan jeg ikke finde ud af hvorvidt jeg er berettiget til boligsikring.

    Jeg har snart min egen andel – og intet lån der skal betales, det er ordnet. MEN huslejen ligger ret højt i forhold til min SU og mange har sagt til mig at jeg skal søge boligsikring. Men af hvad jeg kan se gives der generelt kun boligstøtte til pensionister og handicappede.

    Er der kommet en lovændring? Var det engang muligt? Er det stadig muligt?
    Jeg forstår ikke systemet, og det spiller en stor rolle på hvorvidt jeg overhovedet kan sige ja til en billig andel der ligger over 50% af SU´en i husleje.

    På forhånd tak for hjælpen 🙂
    Mvh My

    #147494
    AnonymForfatter

    Du er ikke boligstøtteberettiget!

    #147512
    AnonymForfatter

    Du ka ikke få boligsikring til andet end en lejebolig – hvilket en andelsbolig ikke betragtes som. Sidder du for dyrt, så skulle du have købt for mindre – eller få dig et job ved siden af studiet.

    #147522
    AnonymForfatter

    Hej.
    Er i sikre på det?
    Det er lidt svært, da andelsboliger i alle andre henseender bliver betragtet som lejeboliger.
    Bl.a. i henhold til lejeloven og skatteregler deraf.

    Bedste hilsner,
    Morten.

    #147524
    thsvForfatter

    Læs her:
    https://www.borger.dk/EMNER/BOLIGOGFLYTNING/BOLIGSTOETTE/Sider/boligsikring.aspx

    Jeg har personligt kendskab til, at man kunne få tilskud til huslejen som kontanthjælpsmodtager, men kender ikke de nuværende regler.

    #147526
    AnonymForfatter

    Jeg er 100% sikker på at studerende og folk med almindeligt erhvervsarbejde ikke kan få boligstøtte i boliger de ejer helt (ejerboliger) eller delvist (andelsboliger).

    Der er særlige regler for pensionister og THSV har formentlig ret i der også er særlige regler for kontanthjælsmodtagere.

    Men studerende kan ikke få boligstøtte til andelsboliger, det ligger 100% fast.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.