Misligeholdelse af aftale.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90498
    AnonymForfatter

    I 2003 lavede jeg en børneopsparingsaftale med daværende BG bank (nu Danske Bank). Èn gang årligt skulle der overføres kr 3.000,- fra min lønkonto.I oktober i år overflytter jeg så opsparingen til en anden bank og til min overraskelse står der kun ca 8.500,- i stedet for de 18.000,- +/- renter og afkast jeg havde regnet med. Jeg brokker mig til Danske Bank over misligeholdelsen af vores aftale.
    De ved ikke hvad, der er sket og deres oplysninger går ikke 4 år tilbage…… men jeg kan da stadig nå at indbetale de 36.000,- inden min datter fylder 18 år. Men hvad med de tabte renter og afkast (de indgik i en investeringspulje).????
    Nej jeg havde ikke holdt øje med opsparingen, – den ligger ikke på netbank, da den står i min datters navn. Jeg kan kun opfordre til at holde øje med aftalerne, for banken kan man ikke nødvendigvis regne med gør det. Hvis det var et udlån skulle de nok have fastholdt mig i aftaler…………….. Er der noget at stille op ?

    #147272
    AnonymForfatter

    Du skal finde den gamle børneopsparingsaftale frem. Hvis der i den står, at i har aftalt den fast overførsel på 3.000 kr./år, kan du måske få de manglende renter. Ellers burde du også selv have lagt mærke til det, om ikke andet så den ene gang om året, hvor banken sender årsoversigten.

    #147282
    AnonymForfatter

    Der er vel bare sket det, at der ikke er årligt er blevet overført et beløb, så der derfor ikke på nuværende tidspunkt er den opsparing du troede.

    Du har en pligt til at holde øje med dine kontoudtog, og dersom du er uenig i noget, skal du gøre indsigelse indenfor en frist mellem 14 dage og 13 måneder (afhængigt af de konkrete omstændigheder).

    Da der er gået så lang tid, som der er, har du udvist passivitet, og har derimod ikke noget erstatningskrav mod banken.

    I øvrigt er det jo ikke penge du har mistet. Det du har fået 18.000 for meget til forbrug på en konto, som du nu mangler på en anden konto. Det er dit eget ansvar.

    #147300
    testForfatter

    man kunne rent teoretisk godt mene at renterne og renters rente var et tab men fra det skulle man så vitterligt trække den rente du har haft af pengene andetsteds og har du gæld bliver regnestykket nok i bankens favør.

    endvidere har GP helt ret i at du selv ved din passivitet har pådraget dig et ansvar. Ja du har ikke set pengenede gå ind men du har jo heller ikke set dem gå ud som de skulle have gjort ikke.

    #147404
    AnonymForfatter

    Ok……….. jeg lader emnet slutte her og erkender at der var mange andre ting, der optog mig i de forløbne år. Og mit engagement i Danske Bank afvikler jeg gradvist. Tak for jeres indlæg

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.