Fup bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • animaltownForfatter
    Indlæg
  • #90465
    animaltownForfatter
    #146858
    carlForfatter

    Nordea – dårlig rådgivning.

    Vogt dig – også for dine kontanter, der står i Nordea.

    Nordea er i fuld gang med uhæmmet at lukke mindre virksomheder ved at nedskære deres kreditter. Jeg kender 4 forhold med helt urimelige og grove metoder, der ikke hører hjemme i en af Skandinaviens største banker, og under begrebet god forretningsskik.

    Man skulle tro de var under konkurs og administration. Der er åbenbart en latent fare for bankens overlevelse, og jeg hører gerne fra andre der har lignende oplevelser.

    Nordea har gearet 14 gange, og man må frygte det værste. Desværre tager NORDEA private kunders kontante indeståender i pant for helt ubetydelige lån og kassekreditter. Et fupnummer med 1600 % avance – helt urimeligt.

    Ydermere medvirker Nordea til at bremse et sundt og kendt realkredit markedet, hvor man åbenbart kun kan få lån i NordeaKredit hvis man er kunde, og derfor pålignes urimelige omkostninger ved omlægning.

    I det hele tager observerer mange der får dårlig rådgivning om snart sagt alle bankforretninger fra Nordea.

    Jeg hører gerne fra ander med problemer i Nordea.

    Carl Szabad

    #146874
    AnonymForfatter

    Hvis Nordea ødelægger Realkreditmarkedet som du skriver, hvorfor vælger du så ikke bare et andet institut. I DLR, BRF og Nykredit behøver man ikke være bankkunde for at få realkreditlån. Så vidt jeg ved operere Danske Bank også med at man skal være bankkunde for at få lån i RD.
    Jeg vil derfor vurdere at der er rigeligt med muligheder for at få et realkreditlån uden at skulel flytte bank.

    #146882
    thsvForfatter

    “Finanstilsynet advarer mod netbanken ”Rentefix, 7-9-13” ved Steffen Schulz-Jensen."

    Kunne du ikke skrive, hvad linket er til?

    Jeg har for øvrigt et F1-lån i Nordea Kredit uden at være kunde i banken.
    Skulle blot aflevere et budget og lønsedler for at blive godkendt til 75% finansiering ved overtagelse af eksisterende lån i en finansieret handel forrige sommer.

    #146886
    carlForfatter

    DLR låner til landbrug, BRF kun min. 10 mill – vi bor i konbination af industri og bolig,
    BRF låner kun uo over 10 mill, jeg prøver nykredit.

    Vi kan sagtens låne i ejendommen, det er udviklingen jeg taler om – markedet er ikke frit, og netop her under krisen bliver de mere og mere tydeligt. Der er total panik i mange banker, Nykredit havde svært ved at sælge deres obligationer. Kort sagt markedet er sat ud af funktion.
    Det ses endnu tydeligere ved at kreditforeningerne har mindsket deres udlån – det skulle jo være omvendt, men de låner reelt ikke ud – naturligvis kan du finde almindelige lønmodtager eksempler – private, men er økonomien blot en smule vanskelig at overskue, beløb og regnskaber i virksomheder blot en smule beklemte at krisen – går kreditselskaberner og banker helt i stå.
    Jyske bank har nedbragt deres udlån med 30 milliarder – det er da kune tegn på de lukker alt ned – vent bare – næste år stiger tvangsauktionerne katastrofalt – det er ene og alene bankernes manglende villighed og dårlige rådgivning, samt satsning på Stein Bagger typen og byggerier uden reel salgsmuligheder.

    #146888
    animaltownForfatter

    Det er bare en advarsel.

    #146896
    thsvForfatter

    Så meget desto vigtigere med en beskrivende overskrift og indlæg.

    Overskrift burde være:
    Advarsel mod 7-9-13 Bank!

    Hvis indlægget blot skal væ!re et link!

    #146898
    animaltownForfatter

    Derfor “fup".

    #146914
    AnonymForfatter

    Fejl på fejl
    DLR låner ikke kun ud til landbrug. Det gjorde de i “gamle dage", men de yder også lån i andre erhverv. BRF kredit yder mange lån under 10 mio.
    Hvornår har Nykredit haft problemer med at sælge deres obligationer? Ja der var en periode for et år siden dengang alt var kaos, hvor de havde svært ved at sælge deres Cibor obligationer, men det havde alle.
    Kreditinstitutterne har IKKE nedbragt deres udlån. Bankerne har, men Realkreditten har faktisk hævet deres udlån med 13 mia det seneste år. Jeg læste lige idag at DLR har nedbragt deres udlån, men det må jo betyde at de resterende har hævet deres meget, og dermed er med til at holde det hele igang.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.