Mangelfuld rådgivning

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90461
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har i den seneste tid været udsat for hvad jeg føler er en meget dårlig behandling fra min bank. Jeg er studerende med et arbejde ved siden af min SU og har en studiekonto og et dertilhørende visa electron debit kort – jeg har som sådan ingen mulighed for selv at lave overtræk på min konto.

    Jeg fik for et par måneder siden oplyst, at min bank har valgt at sætte mit et niveau ned i deres ratingsystem, og fik efter en lang diskussion lokket ud af dem, at det har at gøre med, at jeg har lavet for mange overtræk. Det har jeg svært ved at forstå, eftersom jeg ikke har muligheden for selv at lave overtræk.

    Jeg har imidlertid en godkendt kassekredit, som jeg på eget initiativ har bedt om at få nedskrevet med 500 kroner om måneden – denne nedskrivning sker af uvisse årsager en dag eller to før sidste bankdag på måneden, hvilket bevirker at jeg typisk har et overtræk på ca. 500 kr. dagen før løndag. Jeg har nu spurgt min bank om det kan være derfor at min rating af faldet, men de siger nu, at de mener at jeg er så svag en kunde (selvom jeg har SU+en indtægt ved siden af, ligesom så mange andre studerende) at de ikke har økonomisk interesse i at afholde et møde med mig eller undersøge sagen videre, så jeg kan få et svar.

    Jeg har nu gentagne gange forsøgt at kontakte dem, og hver gang får jeg at vide, at de ikke vil holde et møde med mig eller lytte til hvad jeg har at sige – eller sågar redegøre for deres baggrund til at handle som de gør. Med andre ord er jeg fuldkommen på herrens mark, og kan ikke få klart svar på noget som helst.

    Jeg finder det dybt kritisabelt og bliver faktisk vred, eftersom jeg jo betaler renter og gebyrer og andet til dem, og desuden altid skal være klar til at fremlægge dokumentation for min gøren og laden – men det går åbenbart ikke begge veje.