Udløb af renteloft

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90439
    AnonymForfatter

    Hej Allesammen

    Jeg har et 30 års Totalkredit lån hvor mit 5 årige renteloft udløber til December…

    Hvad sker der så.

    Får jeg en nyt renteloft på 5 år med nyt renteloft (idag 4,6%)

    Eller

    Bliver lånet til et F1 lån?

    Synes ikke det lader til at min egen bank er helt sikker nemlig?

    Mvh. Tim

    #146522
    AnonymForfatter

    Hej,

    På totalkredits hjemmeside står der, at renteloftet tilpasses, hvis renten er højere end loftet, når det udløber. Dette ser ikke ud til at være tilfældet.

    Du har 2 muligheder: Refinansiering eller Konvertering

    Hvis du ønsker at konvertere til en anden type realkreditlån, skal indfrielsen ske inden den 30. november 2009.

    Konvertere /refinansiere

    #146546
    AnonymForfatter

    Der er dog én ting, som jeg kan være usikker omkring. Pt. er der jo lukket for nye renteloftlån pga. den finansielle krise. Jeg ved ikke om det kommer til at påvirke dig eller om det kun gælder nyoprettelser. Men hvis det påvirker dit renteloftslån, burde du vel modtage noget information omkring det.
    Nogen der har et svar på det?

    #146550
    AnonymForfatter

    Det var også lidt det jeg tænke over, når de netop skriver at der ikke kan optaget renteloft lån pt.

    Hvis det bare kører videre med et nyt loft i 5 år med loft på 4,6% er det jo ikke så skidt endda.

    Men tror i jeg har mulighed for at ændre på løbetiden, her tænker jeg på at tage 5-10 af.
    Eller vil det komme du at koste mig en formue?

    På forhånd tak for hjælpen.

    #146558
    AnonymForfatter

    Tag et F3 flekslån i stedet.

    #146686
    AnonymForfatter

    Nu åbner Totalkredit for 10 årigt renteloft med og uden afdrag, så hvis du er heldig når renteloftet på 5 % også at blive åbnet inden refinansieringen.

    #147560
    AnonymForfatter

    Så er der kastet lidt mere lys over sagen, har nu modtaget brev fra Totalkredit

    Jeg kan få 5 årigt renteloft med et forventet loft mellem 5-6% og et rentetilæg mellem 0,6-0,9%

    Hvad ville i gøre?

    Ville gerne korte løbetiden ned fra 26 år til evt. 15 år for at komme igang med at få afdraget, mens renten er lav og vi har penge.

    Overvejer f3-f5

    På forhånd tak for hjælpen.

    #147622
    AnonymForfatter

    Hvis jeg ændre til F3 eller F5 og løbetib 15 år koster det mig 13.700 kr. i omkostninger….

    5000 til banken 3000 til totalkredit, kurtage, stempel o.s.v.

    Dette havde jeg ikke regnet med…

    Er der overhovedet noget jeg kan ændre på mit lån uden at det koster så mange penge???

    Eller vil det altid være en omlægning, med hvad der til hører…

    HJÆLP :0(

    #147626
    AnonymForfatter

    Du bør undersøge, hvad tillægget på det nye renteloftslån koster. Altså hvor meget mere der skal betales, hvis renten rammer loftet i forhold til det fastforrentede lån. Hvis dette er acceptabelt, burde du måske overveje den løsning.

    Ellers så koster låneomlægninger ofte mellem 10-15.000 kr. Ved at lægge om til et variabelt forrentet lån, skal du også huske, at du måske på et tidspunkt gerne vil skifte låntype igen, når renten begynder at stige.

    Det er kun ved refinansieringerne at det er billigt.

    #147638
    AnonymForfatter

    Hej Tabac

    Det er kun ved refinansieringerne at det er billigt???

    Så vidt jeg ved er det vel en refinansering, når der oprettes nyt loft, det er derfor jeg ikke forstår hvorfor det er så dyrt.

    Hvad er et rentetillæg, er det det samme som bidragssats? i brevet for totalkredit står der renteloft mellem 5-6% og rentetillæg mellem 0,60-0,90%

    #147662
    AnonymForfatter

    Hvis du skifter låntype er det dyrt i omkostninger i modsætning til at udnytte refinansieringen. Det var en pointe for sig selv.

    Den anden er omkring rentetillægget (“forsikringspræmien") som du betaler for renteloftet. Den bør være mindst ved det 5 årrige renteloft og dyrest ved det 30 årrige renteloft.

    0,6-0,9% rentetillæg af en million svarer til at du ca. betaler 6.000 kr. til 9.000 kr. i rentetillæg per år (falder dog i takt med din restgæld). Det lyder faktisk lidt dyrt, men risikoen for realkreditinstitutttet er også højere nu end tidligere. Spørgsmålet er så bare, om du er villig til at betale denne merydelse for renteloftet?

    Derudover ser jeg ikke et renteloftslån på 6%, som særlig attraktivt på nuværende tidspunkt sammenlignet med de andre tilgængelige realkreditlån.

    #147664
    AnonymForfatter

    Undskyld, jeg er helt blank…

    Hvad kan jeg ændre inden d.30/11 og min refinanseringen i december uden at skulle betale 10-15 tusind.

    Kan loft fjernes? og så forsætte med f.eks F3 (Det er jo bolig xlån)

    Kan længden på løbentiden ændres?

    eller betyder det bare at jeg kan indfrie lånet til kurs 100 og optage et nyt og betale ved kasse 1

    På forhånd tak for den store hjælp.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.