F1 lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90427
    AnonymForfatter

    Jeg er ret ny udi ovenstående, men vi har sidste år omlagt til f1 lån grundet den lave rente.
    Mit spørgsmål er så som flg.:
    Den rente der nu er når man omlægger, vil den være fast hele året, uanset hvordan renten ændrer sig løbende?

    #146342
    AnonymForfatter

    Tillægsspørgsmål:
    Er der nogen der har nogen ideer om hvordan renten vil udvikle sig fremadrettet?
    Vil den stige væsentligt, eller vil den ligge stabilt på dette lave leje?

    #146344
    MichaelForfatter

    Renten ligger fast fra 1/1-31/12. Hvordan renten udvikler sig? Tja, jeg tror bestemt ikke den holder det historisk lave niveau flere år frem i tiden. Det interessante er derfor ikke om renten stiger for det gør den med statsgaranti på et eller andet tidspunkt. Det interessante er hvor MEGET den stiger. Man skal dog huske på, at selv om nuværente rente stiger til det dobbelte vil F1 stadig være attraktivt. Jeg tør ikke gætte på et præcist niveau, men det skulle overraske mig hvis vi ikke er på omkring 4-5% om et par år. (nu gættede jeg så alligevel)

    #146346
    AnonymForfatter

    Jamen tak for svaret og dit bud – Jeg tror nu også vi fornyer vores f1 lån.
    Tak skal du ha.

    #146348
    thsvForfatter

    Den korte rente vil stige.
    Nordea har en fin graf over deres forventning:
    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/Rådgivning+om+bolig/Nordeas+renteforventninger/1131402.html
    Som virker meget tilforladelig i mine øjne.
    F1-renten vil stige, men ikke nok til, at F3-lånet er attraktivt.
    Og kursgevinsten ved konvertering af 5% obl. er ikke stor nok til, at kunne hente den lavere rente på de 3 år.
    Du må bare ikke bruge den sparede rente på forbrug, men derimod på afdrag på anden gæld, så du osse kan tåle, at F1-renten stiger til 5%, som den jo er over i 2008.

    #146352
    AnonymForfatter

    Fantastisk debatforum vi har her:-)
    Jeg er blevet en del klogere og takker for fine svar!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.