Kassekredit – Hvor

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90412
    AnonymForfatter

    Hej mybanker, jeg står i den situation at jeg godt kunne bruge en kassekredit på 5000.

    Jeg ligger med ca 8000 udbetalt om måneden med en fast udgift på 300 kr til telefon regning. Nu har jeg så været i et par banker hvor de alle sammen siger der skal gå 2-3 måneder før man kan få oprettet en kassekredit ( nordea, lån og spar, jyske )

    Så ville høre om nogen har erfaring med en bank som er villig til at oprette en lønkonto med kassekredit med det samme uden man skal vente et par måneder.

    ps er 18 det har nok lidt inflydelse osse vil jeg tro.

    #146146
    AnonymForfatter

    Kassekreditter oprettes ud fra en individuel vurdering. Derfor kan der ikke siges noget generelt.

    Prøv fx om du kan komme i betragtning til Danske Banks 24-7 ung. Det er en god og billig mulighed.

    Men grundlæggende er det bedste råd man kan give en ung gut som dig, at du skal vente med at købe det du gerne vil have og spare pengene op. Du bør ikke begynde en kassekreditspiral, hvor du først får en kassekredit til 5.000, senere forhøjes den til 15.000, så til 25.000, dernæst til 50.000 og inden du får set dig om skylder du 120.000 uden nogen sikkerhed what so ever.

    Spar op til det du har brug for!

    Hvis du har brug for lidt buffer, jammen så spar op sådan at du altid starter måneden med +10.000 i stedet for +2.000. På den måde behøver du ikke en kassekredit.

    #146148
    testForfatter

    mon ikke vi lige så godt kunne starte med at rådgive dig omkring den bundløse gæld du er på vej ud i hvis du med et rådighedsbeløb på næste 8000 kroner pr måned sådan bare har brug for en kassekredit på 5.ooo kroner?

    Du kan i dagens danmark ikke bare gå ind fra gade og låne 5000 kroner i en bank som ikke kender dig med mindre du kan stille sikkerhed.

    #146188
    thsvForfatter

    Hvad med at vælge Danske Bank 24/7 ung istedet, eller Nykredit 1828, virker meget mere målrettet mod de unge.

    Og glem kassekreditten, og køb tingene, efterhånden som du har sparet op til dem.
    Forventningens glæde overstiger mange gange selve købet!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.