Bank har slettet konto?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90409
    AnonymForfatter

    Hej!
    I mandags underskrev jeg papirer i Nordea og fik oprettet mit lån på i alt 750.000.
    80% på et Nordea Andel Prioritet til 5,1% og resten som et andelsboliglån.

    Om eftermiddagen gik jeg på netbank og kunne se de nye konti, (og mit store underskud.)
    Jeg førte da de penge jeg havde sparet op på en almindelig lav-rente-nemkonto over på min nye “basis-konto" som har samme indlånsrente som mit 80% lån for at få lidt mere ud af dem.
    Samtidig solgte jeg for knap 40.000 kroner obligationer for at sætte dem ind på min nye højrente-konto. Den handel skulle udføres i dag, d. 15.

    Tirsdag morgen logger jeg igen på netbank, men da er mine nye konti væk, bortset fra 20%-lånet, som bare fungerer som en kassekredit konto på ca 172.000.

    Men mit store lån på ca 588.000, SAMT min nye grund-konto hvor på jeg havde indsat 20.000 og solgt mine obligationer til er væk.

    Indtil videre har banken ikke fundet konto eller penge endnu, og siger at der er sket en fejlmelding af kontoen ummidelbart efter oprettelse, så jeg kan ikke få at vide om pengene er overført til bestyrelsen i andelsforeningen, så jeg kan få mine nøgler.
    Jeg ved heller ikke rigtig om hvad der sker, men mon ikke de finder pengene.
    Ellers har de da lige foræret mig 500.000,-

    Nå. Det jeg ville spørge om var om der var noget jeg skulle være opmærksom på her under sådan en “fejl" fra bankens side?
    Jeg kan se i dag at mine obligationer ER solgt, men den konto som de skulle have gået ind på eksisterer ikke, så lige nu er de penge væk.
    Hvad med rentedage, eller andet. Hvad skal jeg gøre her?

    De bedste hilsner,
    Morten.

    #146110
    AnonymForfatter

    Det lyder ikke særligt professionelt.

    Hvis Nordea har begået en fejl er de naturligvis forpligtet til at kompensere dig for det rentetab du lider, eller de mer-renteomkostninger du kommer til at betale.

    Man må jo gå ud fra de relativt hurtigt finder pengene.

    #146114
    AnonymForfatter

    Nej, jeg tror også de har røde ører..
    Altså, det gør mig som sådan ikke noget, og jeg vil da gå ud fra, som du siger, at de finder pengene hurtigt. Der er trods alt også nogle penge på spil for dem.

    Jeg ville bare høre om jeg kunne malke situationen og om jeg burde. Det er lidt irreterende ikke at kunne få nøgle til sin nye lejlighed fordi banken ikke kan finde ens penge.

    Alt det bedste,
    Morten.

    #146154
    KrisserForfatter

    Om du bør malke situationen? Nej – for selv om du kan få lidt ud af det nu, så vil du blive betragtet som en besværlig kunde, og det kan gøre banken mindre villig til at give dig ekstra service fremover.

    Hvis du ikke kan få dine nøgler, vil jeg dog mene at det er bankens problem. Du risikerer jo (i teorien, næppe i praksis) at bestyrelsen overdrager andelen til en anden, da de kan hævde at du misligholder købsaftalen. Forelæg dem sagen, og sig til dem, at deres EDB-problemer giver dig problemer. Bed banken om at stille en bankgaranti overfor andelsboligforeningen, indtil de får fundet pengene – på denne måde er bestyrelsen sikker på at de får pengene, og du kan få dine nøgler. Du bør naturligvis ikke betale for denne bankgaranti, men lad være med at begynde på at kræve et par dage af din husleje fra banken. Det er småting, og gør som sagt banken mindre velvillig i fremtiden at du er besværlig på denne måde.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.