Alternativ til Amagerbanken

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90400
    AnonymForfatter

    Hej!
    Jeg har et par funderinger, som nogen her måske kan svare på!
    Jeg er 26 år, og har min (ung)lønkonto, med 25k kassekredit og VISA i Amagerbanken, trods at jeg kun modtager SU. I dag modtog jeg et brev fra amagerbanken der lugter lidt af konkurs eller lignende.
    Sagen er at jeg bor i Sverige, 1300km fra Danmark, men jeg behøver en dansk bank.
    Hvad sker der med min konto og kassekredit, hvis banken går under?
    Findes der alternativt nogen andre danske banker jeg kan skifte til uden problemer, og forsætte som hidtil, uden at møde op i nogen kontorer.
    Jeg er glad for de laver hurtige, billige, udlandsoverførsler, og at jeg slipper for at betale gebyrer og andet bøvl i Amagerbanken,samt at kan forvalte min økonomi uden indblanding så længe jeg holder mig til reglerne(max. -25k).
    Jeg skriver her, fordi jeg ikke finder nogen information om emnet på nettet i øvrigt. Mvh. Tage

    #145994
    AnonymForfatter

    I jeres tilfælde burde I undersøge om ikke Danske Bank kunne være optimalt for jer.

    Danske Bank har filialer på begge sider af sundet, og I kan hæve gebyrfrit i Danske Banks svenske filialer.

    #146018
    AnonymForfatter

    Det er altid bedst at gøre intet ! Hvis Banken ikke selv finder en løsning, springer alle de andre banker sig over den !

    Jeg havde selv konto i Bank Trelleborg, der havde større problemer, da sydbank opkøbte, fortsatte alle aftaler, samme reg. nummer alt det samme ! Kun folk med stor bankgæld kan få problemer som i roskilde bank, hvor de opsagde en del lån, da staten overtog banken !

    Dine Kort påvirkes ikke!

    I øvrigt tvivler jeg personligt på at Amagerbanken, skulle ryge. Hvis du ser i deres halvårsregnskab, havde de realicerede tab for 5 milioner de sidste 6 måneder, men har hensat 1645 millioner i alt, til kommende tab. desuden har de eksttra egenkapital for 1650 millioner !

    Mange af deres problemer på ejendomsmarkedet har de enten allerede løst, eller er tæt på at løse dem helt uden tab:
    – Sjælsø gruppen har lige lavet en aktie emition, og er dermed redet
    – 4 store ejendomskomplekser, er lige solgt !
    – Mols linjen har sparet formuer på lavere brændstof priser.

    Så hvis de kommer igennem deres ejendomsproblemer, uden tab, kan de fordoble deres egnkapital til ca 3.300 millioner, og bliver et guldæg igen !

    #146032
    thsvForfatter

    Enig med Generalen her.

    Danske Bank 24/7 ung svarer fint til det, du har hos Amagerbanken.

    Men du har ingen grund til bekymring, det er mere kunder med gæld, der bør overveje deres fremtid allerede nu.

    #146036
    AnonymForfatter

    Hele pointen er jo bare, at ejendomssektoren ikke er færdig med tabene.

    Eksempelvis sidder Finansiel Stabilitet på et hav af københavnerejendomme, hvor både Amagerbanken og Roskilde Bank er indeover i en uskøn sammenblanding.

    I takt med Finansiel Stabilitet begynder oprydningen i disse ejendomme, så kommer Amagerbanken til at realisere tab.

    Men jeg skal medgive, at det er overrakende positivt nyt, at Amagerbanken er kommet igennem med at trimme balancen for 1,2 – 0,2 = 1,0 mia. via Jeudan.

    Men, men men….

    Vent nu at se. Amagerbanken har kun 12 dage til dommedag, hvor Erhvervsankenævnet sædvanen tro vil afvise bankens klagesag.

    I væste tilfælde skal Amagerbanken derfor enten i perioden 26 okt. til 4. november finde 600 mio. kr til at bringe solvensen op på mindstekravet eller Amagerbsanken skal aflevere sin banklicens og lukke.

    I bedste fald får Amagerbanken yderligere 4 uger fra den 4. november. Men kan man nå at rejse 600 mio. kr aktiekapital inden 2. december? Hvem vil spytte mere i kassen? Vil Nykredit være med? Jeg tvivler!

    #146050
    AnonymForfatter

    I sidste ende kan de blive op til Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen. Hendes problem er hvis amagerbanken skulle lukke, lukker mols linjen samme dag, og så er det ikke genvalgt i Nordjylland.

    #146056
    AnonymForfatter

    Du vrøvler, gør du!

    Molslinien er et selvstændigt selskab, som Amagerbanken har ejerandele i.

    Den dag Amagerbanken måtte kaste håndklædet i ringen overtager Finansiel Stabilitet og Molslinien kører videre præcist som før.

    Den dag Molslinien måtte komme i kapitalmangel (hvad jeg ikke mener der aktuelt er noget der tyder på) jammen så må Finansiel Stabilitet jo forholde sig til det.

    Det der med at true med ditten og datten lukker, hvis ikke skatteyderne smider 1,4 mia. gode penge efter dårlige penge, er simpelthen vrøvl fra ende til anden!

    #146062
    AnonymForfatter

    Hej!
    Tak for svarene! Jeg forstår at det ikke er så farligt endda, så det er jo godt.
    Min mor har så vidt jeg husker en del aktier i Danske Bank, så det er nok ikke nogen dårlig ide at støtte lidt der i stedet for Amagebanken… Tak for forslaget. Mvh Tage

    #146224
    AnonymForfatter

    Ja eller prøv Nordea..

    De har samme regler, og så kan du overføre penge fra DK til S uden gebyr, hvis det er til din egen konto i S

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.