Forbrugslån/muligheder.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90364
    AnonymForfatter

    Beklager mit første tomme indlæg.
    Jeg står i den situation at jeg skylder min bank 85.000 kr og vil gerne købe mine sidste gældsposter ud, så alt er samlet til et lån.
    Jeg har brug for at forhøje lånet til 117.500 kr.
    Så her er mine spørgsmål til jer :
    1. Findes der en bank der ikke er 2-3 uger om at behandle sådan en ansøgning, men hvor man kan få svar mere eller mindre med det samme ?
    2. Er det sandt at de fleste banker har et max udlån på 100.000 kr på et forbrugslån ?
    3. Er det muligt at få godkendt et sådan lån midt i denne finanskrise-tid ?

    Det vil gøre min økonomi meget mere overskuelig, så håber virkelig at der er en af jer der kan hjælpe mig med at besvare mine spørgsmål.
    Kan lige gøre opmærksom på at jeg har fast job, og ikke har brug for yderligere lån før det andet er betalt ned. Jeg vil i øvrigt afdrage med 3500 kr pr/md.
    På forhånd tak.
    Mvh..

    #145454
    HalliHalloForfatter

    Hvis du har alle dine papirer med ned i den nærmeste bank, så er det noget du kan få svar på med det samme.

    I øvrigt har der været utallige af den slags spørgsmål herinde i den senere tid, har du brugt MYBANKERS søgefunktion???

    Der findes i øvrigt ikke nogen 100.000 kr. regel.

    Om det er svært at skifte bank, når man skylder penge væk siger næsten sig selv og vil undlade at besvare det. Og dette om der er finanskrise eller ej.

    #145456
    AnonymForfatter

    Du skal i hvert fald være klar over, at forudsætningen for at få et rent forbrugslån i den størrelsesorden er:

    a) At du har det krævede rådighedsbeløb på 6.000 for en enlig eller 9.500 for et par uden børn. Rådighedsbeløbet skal være tilstede også når afdraget på forbrugslånet regnes med.

    b) At forbrugslån sjælden afdrages over en tidsperiode længere end 5 år.

    c) At banker generelt ser krtisk på folk der kommer anstigende med en masse små forbrugslån spredt ud over mange dyre finansieringsselskaber, som fx. GE Monybank. Er der derimod kun tale om 2-3 lån, som ikke er optaget indenfor det seneste år, så er mistænkeligheden nok knapt så stor.

    #145458
    AnonymForfatter

    Jeg har læst rigtigt mange indlæg herinde, og synes ikke jeg havde tid til at læse et par tusinde igennem før jeg spurgte.
    Men beklager da virkelig meget mit ellers ydmyge spørgsmål.
    Synes bestemt min økonomi er til at gøre det lige nu hvor renten også er lav.
    Derfor vil jeg gerne ha en afklaring på det med det samme, men i nykredit hvor jeg er kunde nu, skal alle papirer angående et sådan lån først sendes videre til vurdering af en højere instans end en alm. bankrådgiver, og det giver en frygtelig ventetid.
    Har før været kunde i danske bank, og der fik man et ja eller et nej med det samme.
    Det savner jeg lidt må jeg sige !
    Til gengæld har jeg en rigtig fin rente i nykredit, og det ville da ærgre mig at skulle til at skifte bank.
    Er bare træt af deres ventetider mht alt.
    Ku være der var et godt alternativ derude et sted, og det var vel i bund og grund det jeg fiskede lidt efter.

    #145460
    HalliHalloForfatter

    Det undrer mig meget hvorfor slagteren ikke bare taler med sin egen bank om mulighederne.

    Måske den har sagt nej, og så vil de øvrige banker højest sandsynlig gøre det samme, da den formentlig vil starte med spørge den nye kunde “Hvorfor du vil overhovedet skifte bank"?

    Men jeg skulle tage meget fejl, hvis ikke det er et af de spørgsmål, der bare er stillet for fornøjelsens skyld.

    #145462
    AnonymForfatter

    General Prier :
    Jeg kan sige at jeg kun har et yderligere forbrugslån som skal købes ud, og har et rådighedsbeløb på 5000 kr pr/md, hvilket i mine øjne er fint til at dække mit normale forbrug. Jeg bor iøvrigt alene.
    Har desuden regnet mig frem til en løbetid på det nye lån på max 3½ år.

    I mine øjne er det en “win win" situation for begge parter i længden.
    Jeg slipper for de høje renter, og min bank tjener det ekstra på mig.
    Men tak for svarene.

    #145464
    AnonymForfatter

    Halli Hallo :
    Jeg har spurgt min bank, men igen tager det 2-3 uger hvilket er utilfredsstillende i mine øjne.
    Synes iøvrigt at du er ret nedladende i dine besvarelser.
    Jeg synes ærligt talt at det er en jungle at finde rundt i, og var bare ude efter en “second opinion", men jeg tror godt at jeg vil undvære din vurdering hvis du kun har negativt at byde ind med.

    #145466
    HalliHalloForfatter

    Det er fint med mig, men stil om muligt næste gang venligst et mere intelligent spørgsmål.

    Held og lykke med lånoptagelsen.

    PS: Og hvis banken siger at det tager så langt tid at behandle “din sag", så er det fordi det ikke lade sig gøre. Det er min erfaring at “dårlige kunder" blot bliver holdt hen, de håber at sagen bliver løst imellemtiden, så de ikke behøver at sige ordet “NEJ" direkte op i folks ansigt.

    #145468
    AnonymForfatter

    De fleste banker kan give svar om et forbrugslån i den størrelsesorden med kort varsel.

    Da vi skiftede til Danske Bank smed jeg vores kreditoplysninger over i banken om torsdagen, og derefter havde vi et møde om mandagen, hvor vi blev godkendt.

    Men det forudsætter jo altså, at du præsenterer al dokumentation med det samme.
    – Alle lånedokumenter.
    – Skatteopgørelser for de sidste 2 år
    – Kontoudskrifter for de sidste 6 måneder.

    Og banken skal jo lige have en mulighed for at tjekke oplysningerne og tjekke om du står i RKI eller check- og kortmisbrugerregisteret. Det er standard i alle banker.

    Men hvorfor er det lige at det haster så meget, at du ikke kan vente 14 dage? Gør 14 dage nogen forskel da?

    #145470
    AnonymForfatter

    General Prier :
    Selvfølgelig er jeg ikke registreret i RKI, ellers havde jeg ikke spurgt.
    Alle de dokumenter som du nævnte er allerede hos min bank.
    Jeg synes vel bare at det er dårlig service at trække det sådan i langdrag, i stedet for at komme med en hurtig udmelding, så jeg kan vurdere om jeg skal spørge en anden bank.
    Hvorfor jeg har så travlt er at jeg har haft brugt l’easy i min læretid som slagter, hvilket jeg godt er klar over ikke er så snedigt.
    Til gengæld har det forsødet mit liv en smule i den periode hvor jeg rendte rundt til en elendig lærlingeløn.
    Jeg indbetaler 800 kr. til l’easy hver måned, men i realiteten afdrager jeg kun med ca 300 kr om måneden. Det er ikke profitabelt på nogen måde, og derfor skal det bare ud af verdenen så hurtigt som muligt. Og gerne inden d. 1 i næste måned.
    Jeg kræver ikke et JA fra bankens side, men blot en udmelding så jeg kan handle derefter.

    #145472
    AnonymForfatter

    Det er jo fair nok.

    Jeg synes også responstiden forekommer lige vel lang, men det kan jo skyldes ferie, sygdom, H1N1-influenza, H5N1-influenza, omlægninger af IT-systemet, andre former for force majeure etc.

    Meget kan jo være gået galt i det konkrete tilfælde, hvilekt måske ikke er udtryk for de generelle tilstande i Nykredit Bank.

    #145474
    HalliHalloForfatter

    Prøv og ring ned i banken her i eftermiddag og hør om de har fået set på din sag. På den måde sætter du jo lidt skub i sagen, man skal ikke bare acceptere 14 dage.

    Alle banker eller næsten alle reklamerer jo flittigt med at de træffer hurtige beslutninger og lokalt i filialerne. Så 14 dage eller mere er jo helt hen i vejret i mine øjne.

    #145480
    AnonymForfatter

    Jeg retter henvendelse med det samme, og prøver at presse dem lidt.
    Tror måske at problemet i nykredit er at man ikke har en fast rådgiver som sådan.
    Tak for jeres tid begge 2.
    Er blevet lidt klogere på tingene sku jeg mene, og håber at jeg kan få dem til at kigge på det idag.
    Nu ved jeg da trods alt at mit ønske ikke er totalt urealistisk. 🙂

    #145482
    AnonymForfatter

    Efter at have kontaktet nykredit, kan jeg lige slutte af med at fortælle at det tager standard 2-3 uger, uanset hvilket spørgsmål angående lån man har, og uanset hvor meget man har sine papirer parat.
    Man kan på ingen måde få en hurtig vurdering.
    Elendig service i min optik !

    #145488
    AnonymForfatter

    Du må jo foretage en samlet vurdering af service, prisniveau og kvalitet i øvrigt og derudfra eventuelt træffe en beslutning om at skifte bank.

    Jeg kan oplyse dig om at Forbrugerrådets seneste prisundersøgelse afslørede at Danske Bank er billigst for en gennemsnitlig lejer, mens Nykredit er billigst for en gennemsnitlig boligejer. Uanset om du er ejer eller lejer, så har du en bank i den billige ende.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.