SP ad nauseum

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90355
    AnonymForfatter

    For dem som ikke har fået udbetalt SP ordningen, er der kommet noget afklaring med hensyn til den berømte omkostningsfælde som de resterende SP kunder skulle udsættes for? Jeg vil helst lade pengene blive i SP men hvis afkastet er elendigt (negativ?) fordi omkostningerne er spredt blandt for få folk så er det ikke smart. Eller måske bliver ordningen helt nedlagt hvis omkostningerne er for høj?

    #145262
    AnonymForfatter

    Der er så lidt tilbage i ordningen, at omkostningerne formentlig bliver for høje. Mit gæt er at staten ender med at nedlægge ordningen.

    Da jeg ydermere tror aktierne vil falde noget her hen over efteråret (oktober plejer traditionel at være en rædsom aktiemåned) så ville jeg i dit sted hæve SP’en nu.

    #145264
    AnonymForfatter

    Tak. Bagefter fandt jeg følgende artikel (uddrag). Næste uge er nu denne uge. Hvis de tillader at det kan indgå i ATP vil det være en udmærket løsning.

    Fredag den 2. oktober 2009, 11:07

    Det startede med 43 milliarder kroner. Nu er der seks tilbage.

    Danske lønmodtagere har nu samlet set trukket 38,9 milliarder kroner af deres tvangsopsparede SP-penge ud fra ATP. Det svarer til, at 91,4 procent af alle SP-penge nu er hævet.

    Det betyder, at der fortsat er seks milliarder kroner tilbage, og hvad der skal ske med dem, afgøres i næste uge. Det oplyser kundechef for SP-ordningen Ellen Zdravkovic Dalgsgaard fra ATP.

    Det er en arbejdsgruppe under Beskæftigelsesministeriet, som er ved at se på, hvordan man skruer den bedst mulige løsning sammen for de tæt ved 350.000 danskere, der fortsat ikke har hævet deres SP-penge. Fortsat er der op mod 10.000 personer om ugen, der lige for tiden henvender sig til ATP og beder om at få deres egne pensionspenge udbetalt.

    Tvangsudbetaling?

    ATPs direktør Lars Rohde har tidligere udtalt, at det næppe vil kunne betale sig at administrere pengene for de få danskere, der ikke hæver opsparingen. Men om løsningen bliver for eksempel en tvangsudbetaling af pengene, eller om resterne overføres til den ordinære ATP-opsparing, er altså endnu et åbent spørgsmål.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.