Ret til bank?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90350
    AnonymForfatter

    Er der en lov om man har ret til en bank?

    det er fordi jeg er blivet truet i banken med at bliver smidt ud oga mig sprogbrug.
    nomal taler jeg pænt til folk, men døren swinger begger veje, hvis du tale grimt til mig og ikke kan forstå nomale ting
    så skal jeg nok sige det i pap til dig, på en pæn måde, men hiser du om og tale til mig som om du ved mere om pædagogik in mig
    så få det samme tilbage

    da jeg har været pædago i de siste 20 år nu, er jeg så ZzZZZz af bank rådgiver som tro de ved alt inden for anerkendelse relationer
    som jeg har undervist i og udgivet 2 bøger ( ved godt jeg er ordblind )

    så ville godt vide om man har ret til at have en bank, og det er jo ord med ord hvis det kommer til sagen, da de ikke optarget ens samtale og hvis du gør så har vi krav til at tale dem i retten pga, de oplyser ikke at de optager ens samtaler

    #145144
    AnonymForfatter

    Både ja og nej.

    En bank kan ikke nægte dig at oprette en nemkonto under normale omstændigheder.

    Omvendt gælder der tre forhold:
    a) En nemkonto, hvor din løn kan gå ind, er absolut det eneste en bank er forplitet til at tilbyde dig. Dvs. banken er ikke forpligtet til at tilbyde dig dankort, mastercard, hævekort eller netbank.
    b) Banken kan tage gebyr for de kassetransaktioner, der der nødvendige i forhold til en nemkontoløsning uden netbank.
    c) Hvis der foreligger helt særlige omstændigheder, så kan banken også afvise at oprette en nemkonto.
    Dette kan eksempelvis være:
    – Du er tidligere straffet for at bankrøveri.
    – Du har tidligere været voldedlig mod bankansatte, enten fysisk eller verbalt.

    Så svaret i dit konkrete tilfælde må være: JA, i sin yderste ekstrem kan enhver bank afvise dig som kunde.

    Jeg synes faktisk du skulle opføre dig voksent og ordentligt overfor bankpersonalet.

    Du får intet ud af det modsatte.

    #145152
    AnonymForfatter

    Jeg synes faktisk du skulle opføre dig voksent og ordentligt overfor bankpersonalet.

    Så jeg skal bare finde mig i, at de ikke tale ordentligt over for mig, og finde mig tale til en somom man er 10år?
    og at de ikke kan holde hvad de holder?

    og hvordan kan de bevise det?

    hvis de optarget det så ja hvis ikke så er det ord mod ord

    og hvis de optarget det unden at oplyse det har de ose et problem

    #145154
    AnonymForfatter

    En bank er en privat virksomhed, og kan terminere et kundeforhold med relativ kort varsel, uden at skulle bevise ret meget.

    De kan bare opsige dit engagement med 3 måneders varsel begrundet i samarbejdet ikke fungerer.

    Men altså, hvis du er utilfreds med banken, jammen så skift dog bank, før det kommer så vidt. Der er 131 andre banker, så der er nok at vælge imellem.

    #145196
    thsvForfatter

    Ja, du har vel ret til at få bank. 😉

    Dit sprogbrug i det indledende indlæg tyder på, at du er en hidsig person, der har svært ved at styre sit temperament.

    Når nu samarbejdet med denne bank er gået i hårknude, så bed om en anden rådgiver (evt. skift afdeling) eller skift bank.

    Banken kan ikke nægte dig en NEM-konto, men jeg har skam været udsat for, at Danske Bank bare nedlagde min NEM-konto, da vi bad dem flytte PBS-aftalerne til en anden bank.

    Og fik absolut ingen undskyldning.

    #145618
    2myForfatter

    Bank rådgivere er fulde af pis, derfor får de samme behandling af mig, de skal behandle deres kunder meget bedre end de gør.

    #145620
    AnonymForfatter

    Det korte indlæg du kommer med her, er en forsimplet, uoverbevisende og rummer dybestset ingen argumentation.

    Hvis du har den samme agressive tilgang til medarbejderne i din bank, så er det da klart medarbejderne lige træder et skridt tilbage i relationen til dig. Pas på det ikke ender med banken bringer kundeforholdet til ophør på grund af din opførsel.

    #145622
    AnonymForfatter

    Til 2my.

    Kan du uddybbe… Umiddelbart lyder det som om at det er dig der fuld af p.., når du sådan skærer en hel medarbejdergruppe over en kam…
    Hvad lægger til grund for din argumentation? Har du mødt hver eneste rådgiver i DK. Eller er det ligesom med håndværkerne der også er nogle klamphuggere alle sammen, fordi du lige har set et skidt tilfælde i BASTA på Tv2

    #145644
    AnonymForfatter

    en dansk bank må ikke nægte dig en alm løn konto. Det er lov.

    Men kan af personligt erfaringfortælle at det er meget normalt banker bryder denne lov.
    blandt andet pga rki.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.