Helgenæs Sparkasse

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90319
    AnonymForfatter

    Hej –
    Håber nogen kan hjælpe mig med nogle svar ;0)
    Jeg overvejer at sætte 600,000 ind på en højrentekonto til 2,5%. Det er noget at det højste rente jeg har fundet uden binding og uden hævegebyr. Min mand og jeg skal bruge penge til at købe hus, men vi ved ikke hvornår det sker. Det kan være om en månede eller om et år.
    Bankmanden fortalte at mine penge er sikret gennem bankpakke 1, så jeg skal være rolig ved at være kunde hos dem.

    Har I nogle kommentar til mine overvejelser?

    mvh
    Suzan

    #144454
    AnonymForfatter

    Det er direkte dumt!

    Du får 3,5% i både Danske Bank, Nordea, Amagerbanken, EIK Bank og en række andre banker.

    Alle indskud er garanteret frem til 1. oktober 2010.

    Alle indskud under 750.000 er garanteret efter 1. oktober 2010.

    Dvs. du løber ingen risiko, og kan lige så godt vælge den bank, der giver den højeste rente.

    #144456
    AnonymForfatter

    Bemærk lige, at ovenstående svar gav jeg under forudsætning af at også Helgenæs Sparekasse har en rentedekord på deres højrentekonto.

    Hvis I frit kan hæve pengene i Helgenæs Sparekasse, uden opsigelse eller rentedekort, er det et udemærket tilbud, vel at mærke forudsat at I ikke ønsker at binde pengene og derigennem opnå en højere rente.

    #144464
    AnonymForfatter

    Hr. General

    Det kunne være rart, hvis du overvejer din retorik.
    Et legalt spørgsmål, hvor hun beder om kommentarer og du skriver, at det er “direkte dumt".
    Det går så helt galt, når du ikke læser (og forstår) hele teksten.
    Hun skriver tydeligt, at det er uden bindinger.

    Kære Suzan

    Det er et fornuftigt tilbud, når det er uden binding.
    Der er ingen problemer mht. indskydergarantier osv.

    #144468
    AnonymForfatter

    Hvis du har et problem med mine formuleringer, så lad være med at læse mine indlæg. Fomuleringerne er som de nu engang er.

    #144488
    AnonymForfatter

    Danske Bank og Nordea’s konti med 3,5% i rente er med binding i hele 3 år!

    Nykredit Bank tilbyder 3% i rente med “kun" 2 års binding.

    #144778
    AnonymForfatter

    Hej alle,
    tak for jeres svar.
    Har fundet frem til Pensam som tilbyder 3.25% uden binding og gebyr, hvis man selv eller nærmeste familie er medlem af FOA.

    Suzan

    #144782
    Michael01Forfatter

    Tillykke med det, det vil du ikke fortryde.

    Det var iøvrigt dig, der fik mig til at starte den anden tråd,

    http://mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Mega+h%F8j+rente+uden+opsigelse+pt.+op+til+3%2C25%25++%28f%F8lger+diskontoen%29&id=3825

    fordi så mange spørger om placering.

    Har personligt selv brugt FIH i lang tid, men de kan ikke følge med, 1,85% (3mdr) og 2,15 (12mdr) når rentenuveuet er så lavt i øjeblikket

    #144784
    AnonymForfatter

    Tak til dig Mikael,
    har også været kunde hos FIH i lang tid, men ledte efter bedre rente.
    Så da jeg så dit link, slog jeg til med det samme!!

    hilsen
    Suzan

    #144800
    thsvForfatter

    Suzan skriver:
    “Jeg overvejer at sætte 600,000 ind på en højrentekonto til 2,5%. Det er noget at det højste rente jeg har fundet uden binding og uden hævegebyr. Min mand og jeg skal bruge penge til at købe hus, men vi ved ikke hvornår det sker. Det kan være om en månede eller om et år."

    Altså må pengene ikke være bundet, vel hr. General?

    Den konto du beskriver som værende bedre har jo en høj dekort ved hævning om f.eks. 6 måneder! I Danske bank er dekorten 1,5% det 1. år, det vil sige, at trådstarter med dit råd opnår en rente på 0,5% p.a., hvis pengene kun står på kontoen i 6 måneder, flot råd!

    Læs dog i det mindste hele det indledende indlæg, før end du svarer i en tråd.
    Alt andet er simpelthen for dumt.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.