Kassekredit.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • HrJensenForfatter
    Indlæg
  • #90298
    HrJensenForfatter

    Hej Alle sammen

    Jeg er på jagt efter en ny bank. Pt har vi Jyske Bank, hvilket vi som sådan er glade nok for, men dog synes jeg deres renter er lidt hampre.

    Vi har 3 konti, med hver deres kassekredit.

    Konto 1: Lønkonto med kassekredit op til 50.000, heraf er intet brugt.
    Konto 2: “Lommepenge-konto 1" med kassekredit op til 35.000, heraf er ca 25.000 brugt.
    Konto 3: “Lommepenge-konto 2" med kassekredit op til 35.000, heraf er ca 12.000 brugt.

    Begge Lommepenge konti er noget vi har med fra vores singletid.

    Alle konti har en rentesats på ca. 10%

    Jeg vil så gerne vide om der er nogen der kan anbefale en god bank, med gode renter.

    Og hvis der er nogen der har en fremragende måde at få afhændet de to lommepengekonti, så vil jeg meget gerne have et godt råd .-)

    #143974
    testForfatter

    hvad med at betale noget af din gæld af? Det synes jeg var den bedste løsning. 10% på en kassekredit lyder da fint nok. Det er småpenge du evt. kan spare ved at ændre rente satsen. De store penge ligger i af komme af med den gæld e.g. betale den

    #143980
    HrJensenForfatter

    Ja du har helt ret i. Dog er det lettere sag end gjort.

    Der er jo både afdrag på Huslån, billån og og kreditforeningslån. 🙂

    Dog vil jeg jo gerne have den bedste rente i tilfælde af at vi skal bruge et større beløb på et givet tidspunkt. (evt nyt tag eller lign.)

    Kan det betale sig at ligge alle konti sammen eller er det hul i hovedet?

    #143982
    testForfatter

    ja naturligvis kan det betale sig at ligge dem sammen. når lønnen går ind betaler du jo mindre rente. Det var faktisk jyske bank der introducerede det princip

    #143996
    thsvForfatter

    En ny bank vil intet hjælpe!

    Men overfør penge til de 2 lommepengekonti, så gælden er samlet, hvor lønnen går ind.
    Er jo tåbeligt at have plus på en konto til max. 1% i rente og betale 10% i rente på en anden.
    Endnu bedre er måske en gang for alle at få fælles økonomi, hvis I kan styre det.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.