gebyr på hævning af penge i udlandet

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90291
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg skal ud og rejse i længere tid, sidst jeg var ude og rejse havde jeg et Skandiabank visa kort med, da der ikke var gebyr når man hævede penge i hæveautomater i udlandet, er der nogen der ved om der stadig findes banker med visa kort, hvor man ikke skal betale penge når man hæver i udlandet, eller hvilken bank har det laveste gebyr ??

    påforhånd tak for hjælpen
    Henrik

    #143824
    AnonymForfatter

    Der findes ikke lige så gode som dem Skandiabanken havde andet steds.

    Jeg er selv skiftet efter EIK Banki købte og ødelagde Skandiabanken.

    #143836
    HalliHalloForfatter

    Endnu engang må jeg gøre opmærksom på at Skandiabanken nærmst forærede sine produkter væk, ikke mindst når det drejer som om at bruge et VisaKort i udlandet.

    Personer som “test" og “BoSol", som angiveligt har brugt deres kort i udlandet mange hundrede gange pr. år har kostet Skandiabanken flere tusinde kr. pr. kunde.

    Bare 100 hævninger i udlandet x 30 kr. = 3000 kr. lige ud af vinduet eller direkte i kassen til dem der driver BetalingsService eller PBS.

    Samtlige banker tager fast 30 kr. pr hævning i udlandet, så der er ingen konkurrence på dette område. Det var måske en sag for konkurrencestyrelsen, da det ligner noget der er aftalt.

    General Prier er stadig meget ked af at Skandiabanken blev solgt og ikke længere kan udnytte disse “gratis ydelser" længere, men prøv lige at se på SkandiaLiv og pension i Danmark,og de er vist et af de mest elendige selskaber i Danmark med de højeste gebyrer og laveste afkast.

    Så vist Skandiabanken ikke var blevet solgt var den sikkert “gået ned om og hjem".

    #143840
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige gøre opmærksom på at JEG ikke bruger mit VISA/Dankort, men har en
    bankkonto i udlandet og har lige ovf. penge til.

    Nat.bankens kurs 744,31 + 1 +gebyr 15 kr. dvs 100 Euro står mig i 745,46 DKK

    og den kurs kan du ikke købe Euro billigere !!!

    #143842
    testForfatter

    bo
    må man spørge hvad du giver gebyr for at ha kontoen og for at hæve fra den? evt hvilken bank du har den i? har du bopæl i udlandet eller kan man bare ha sådan konto alligevel?

    vedr. scandiabank var det jo ikke sådan at jeg tvang dem til at give mig de betingelser på visa kort. og som jeg gentagende gange har fremført har scandiabank også sparet en fandens masse penge på ikke at ha valuta veksling og fysiske adresser. At scandibank havde det tilbud var en af hovedgrunden til at jeg skiftede til dem i sin tid. Hvis det ikke var fordi jeg nu har mit boliglån hos dem var jeg længe skiftet da de ikke efter min mening og for mine behov tilbyder nogle specielle fordele i dag.

    #143882
    AnonymForfatter

    Jeg giver ikke gebyr for at have kontoen eller gebyr for at hæve ! Du skal have et skattenr. i pg. land ! Du skal have ejendom i udlandet !
    Jeg har en “Premium Savings Accounts" der giver 1,75% i rente, mdr.lig rentetilskrivning, maks 3 hævninger mdr.
    og en “Monthly Profit" (Tidsindskud 6 mdr. 3% i rente). Der kan ikke hæves én Euro i perioden, min indskud 15.000 Euro.
    Banken har en SOLVENS på 14,9% og har lige offentliggjort halvårsregnskab.

    #143886
    J LarsenForfatter

    Jeg er nu rigtig godt tilfreds med at VISA/dankort blev gratis, mod at det koster at hæve kontanter i udlandet.

    #143910
    testForfatter

    hej Larsen
    det er du også helt velkomme til at være. Personligt irriterede det mig nu også at de indførte ændringen en gang i august hvor jeg havde betalt for at ha kortet i hele året.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.