Nyt website for danskere med gæld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90290
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Gaeldshospitalet.dk er et nyt website, hvor alle gældstyngede danskere kan hjælpe hinanden med at få styr på gælden.

    Her kan man dele frustrationer, erfaringer og råd med andre i et “Forum" som dette.
    Desuden stilles værktøjer/ formularer til rådighed.

    Sitet er baseret på 100 % frivillige kræfter og har ingen nogen form for økonomisk interesse.

    Jeg håber at du vil hjælpe med at bygge sitet op, ved aktivt at deltage i vores forum.
    Hvis du kan/ vil støtte os med et link på dit website eller lign., tages i mod med kyshånd!

    Mvh.
    Philippe, Gaeldshospitalet.dk

    #143788
    AnonymForfatter

    Gældshospitalet, spændende…

    Lige nu er der 0 indlæg i ‘Spørgsmål’ og 0 indlæg i ‘Debat’. Sitet er stadig helt i sin vugge. Der er dog et spørgsmål i ‘RKI’, og mange (især folk herinde som Michael) kan jeg nok gætte hvordan det lyder – hvis ikke, så læs her:

    Hej alle,
    Jeg har desperat brug for at låne penge, men er desværre registreret i RKI.

    Jeg ved godt, at jeg ikke burde. Der er jo en grund til, at jeg er havnet i RKI, men jeg har et akut behov.
    Nogen, der ved, om nogle låner penge til RKI registrerede?

    Knus, Katrine

    Den slags spørgsmål har vi set alt for mange af her, og det kommer 99 % af trådene på Gældshospitalet til at handle om.
    Når man giver råd til den slags folk misforstår man tit hvad de siger, for når de siger de vil ud af gæld betyder det absolut ikke at man vil betale tilbage, men at de vil have al gælden fjernet i et snuptag.

    God fornøjelse!

    #143792
    MichaelForfatter

    Jeg har lidt svært ved at se hvad det forum kan, som http://www.gæld.net ikke kan. Katrines indledende spørgsmål er jo som altid meget rammende for disse fora.

    Det er sgu sørgeligt at så mange mennesker ikke kan håndtere deres økonomi. Privatøkonomi burde være obligatorisk i folkeskolen præcis som seksualundervisning. Det er da meget godt at de unge lærer hvordan man sætter et kondom på, men der er åbenbart ingen der tager sig af når tusindevis af selvsamme unge forgælder sig for resten af livet.

    #143796
    testForfatter

    jeg ved ikke hvordan man kan få folk til at være ansvarlig i forhold til økonomi, men jeg tvivler meget på at undervisning i folkeskolen hjælper ikke at det ikke er et forsøg hver. Jeg er selv et af fire børn og det sjove er at to af os er spare og altid har været det selv som helt små. Fik vi en femmer til en skole udflugt havde vi den nogen gange med hjem til spare grisen mens de to andre brugt alle pengene ved første lejlighed. Min bror har en gang præsteret i følge mine forældre at græde da han blev hentet efter sådan en tur for han havde jo ikke nået at bruge alle pengene. Vores for ældre behandlede os helt ens i forhold til lomme penge men alligevel blev det til to spare og to brugere. I dag har to af os så penge i banken mens de to andre har kasse kredit og forbrugslån inkl. familie gæld.

    I øvrigt tilslutter jeg mig at det virker som at mange af disse gælds plagede tror at vejen til et bedre liv er flere lån og at virkelig virker som om de ingen intetions har om at betale det de låner retur.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.