Giftermåls indflydelse på økonomien

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90286
    AnonymForfatter

    Jeg har ledt og ledt og kan ikke få en ordentligt udredning for, hvad det påvirker mig og min kæreste at gifte os. Det jeg er kommet frem til:

    – Vi kan dele fradrag eller hvad det kaldes, så hvis jeg fx har topskat og hun bundskat, kan jeg bruge hendes fradrag fremfor det er spildt. Men vi er pædagoger så kommer nok ikke til at tjene noget specielt.
    – Rettigheder ift. børn og bolig, som vi ikke har eller ejer. Lejer os ind de næste 5-10 år.
    – Hvad er der så af fordele?!

    #143672
    testForfatter

    ikke udnyttet bundfradrag i forhold til mellem skat kan overføres mellem ægtefælderne, men hvis i begge er pædagoer betaler i nok ikke fuld mellemskat so vi so.

    hvis i er gift har i ingen problemer med lejligheden og livsforsirkinger ved død. Hvis i ikke er skal i lige checke hvordan den anden er stillet. I dag står ens samlever automatisk som begunstiget, men check det lige i policen eller ved at kontakte dem.

    Så længe man ikke har børn eller fast ejdomme er fordelen ved at være gift begrænsede.

    #143676
    AnonymForfatter

    Det var nemlig også det, jeg tænkte. Livsforsikring venter vi med til børn/ejerbolig. Og vi står begge som “lejere" af vores lejlighed.
    Så venter vi lidt 🙂

    #143678
    thsvForfatter

    Helt enig!

    Men har børn eller køber fast ejendom, så bør man være gift, da der ellers er en del papirer at udfylde for at sikre hinanden, og i værste fald risikerer man at skulle skifte, ved partnerens død, da barnet jo så arve.
    Eller værre endnu, se bare de mange tråde om personer, der går fra hinanden, men har fælles lån og et negativt provenu fra et evt. salg (eller beregnet salgsprovenu, når den ene part bliver boende).

    #143716
    testForfatter

    og med det sidste thsv er du så også inde på noget jeg opdagede for nyligt da en jeg kender med 3 parpieløse børn og et hus ville smide manden ud fordi han havde fundet en anden. I en sådan situation er det faktisk en fordel at være gift fordi skilsmissen jo så regulere det hele på en “rimelig" måde.

    #143718
    testForfatter

    ps excell i skal lige checke den pension i evt. har via arbejdet og ATP. Hvis du/i ønsker at jeres samlevere modtager udbetalingen ved død skal i hver især ha det noteret hos selskaberne.

    #143720
    AnonymForfatter

    test, okay, det sker ikke af sig selv? Det må vi se på, så 🙂

    #143776
    testForfatter

    exceel
    jeg trode faktísk at det var i med i den sidste ændring af reglerne men jeg blev i tvivl da jeg prøvde at google det. Så for en sikerhedsnåls skyld. Det er jo kun en mail eller opringning til henholdsvis ATP og den pension i har i Bupl eller hvem der nu tager sig af det. Det vi sku da være for ærgeligt hvis pengende bare ryger tilbage til dine forældre eller i statskassen ikke?

    #143778
    AnonymForfatter

    God ide:)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.