Bank eller Bilimportørs egen udlån?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87077
    AnonymForfatter

    Nu har jeg kigget langt efter en ny (nyere) bil og har tjekket lån alle mulige steder…

    Det jeg fandt mest iøjnefaldende var at bilforhandlerens forslag til lån, faktisk så bedst ud sammenlignet med de banker jeg har spurgt (og lavet låneberegninger på nettet)?

    Her er så nogle af de tilbud jeg har fundet (20% udbetaling):

    Toyota Finans: lånebehov: 138k – årlig nom. rente: 4,02 – ÅOP 6,25
    Alm. Brand: lånebehov: 138k – årlig nom. rente: 6,43 – ÅOP 8,4
    Skandiabanken: lånebehov: 138k – årlig nom. rente: 5,09 – ÅOP 6,2
    Semler Finans: lånebehov: 138k – årlig nom. rente: 2,95 – ÅOP 6,38

    Så Skandia banken og Toyota Finans er umiddelbart de mest interessante… (Semler er ok, men tager sig godt betalt via stiftelsesprovision ser det ud til og der er ingen luft i renten, den kan faktisk kun stige så dem er jeg ikke meget for)…

    Er der nogen som kender til endnu bedre (billigere) produkter?

    #105746
    AnonymForfatter

    Ja, billån er en (den eneste?) undtagelse fra reglen om at det ALTID er dumt at lade forhandleren financiere.

    Nu er det så anden gang jeg må henvise til linket 5 cm herfra oppe til venstre: ‘Udlån’. Du bør altså i al fald tjekke Falster Andelskasse og DiBa Finans.
    Ja, du har ret. En lav ÅOP er godt, men med samme ÅOP er høj rente og lave gebyrer bedst. Det taler normalt til bankens fordel. Husk også at du muligvis vil førtids-indfri lånet (ved salg) – så nytter det ikke hvis ALLE omkostninger i ÅOP’et har været stiftelsesprovision og der dertil kommer gebyr for førtidsindfrielse.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.