Lille realkreditlån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90278
    AnonymForfatter

    Jeg skal købe et lille hus + til renovering.

    Huset koster 800.000 + 200.000 til renovering. De 400.000 Låner jeg til 5,7% i Nordea – men hvilket realkreditlån skal jeg vælge? Er der nogen ide i et obl lån når lånet er så lille – er det ikke for store udsving der skal til for at konvertering virkeligt betaler sig?

    Jeg regner med at bo i huset 5 år og derefter leje ud eller sælge igen hvis markedet er til det …

    På forhånd tak

    🙂

    Michael

    #143470
    testForfatter

    hvis du kun skal bo der i 5 år synes jeg slet ikke du skal spekulere i konverteringer.

    sprøgsmålet om hvad lån du skal vælge afhænger jo som sædvanligt af hvilken risiko du vil løbe og hvad ydelse du vil ha eller kan betale. Et pauselån kunne virke som en fornuftig ide så du kan betale hurtiere af på det andet lån

    #143472
    testForfatter

    hvis du kun skal bo der i 5 år synes jeg slet ikke du skal spekulere i konverteringer.

    sprøgsmålet om hvad lån du skal vælge afhænger jo som sædvanligt af hvilken risiko du vil løbe og hvad ydelse du vil ha eller kan betale. Et pauselån kunne virke som en fornuftig ide så du kan betale hurtiere af på det andet lån

    #143514
    thsvForfatter

    Du skal altså bruge et lån på 600.000 i realkredit?
    Et så lille lån vil man normalt ikke lægge om, da omkostningerne typisk er for store.
    Du skal så bare afgøre med dig selv om du vil tage risikoen med variabel rente eller kende renten i de næste 30 år.

    De effektive rentesatser efter skat er ifølge RD:
    F1 2,1%
    F5 2,8%
    5% 3,9%

    Siden din tidshorisont er mindst 5 år, kunne et F5-lån afdragsfrit være bedste alternativ.
    5% lånet kunne blive aktuelt at konvertere, hvis kursen falder med 15 point (98,5->83,5) er kursgevinsten jo over 90.000 kr (obl.restgæld noget over 600.000 kr).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.