Lån til boligkøb

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90256
    AnonymForfatter

    Hej herinde..
    Jeg har lige et spørgsmål.. Mig og kæresten går i hus køb tanker..Er der forskel på hvad hvor meget man kan låne.. om man har børn eller ej..

    vi har en indkomst på 830.000 kr om året…før skat og et billån på 175.000 kr…ikke andet gæld.. kigger på hus omkring 2.200.000 kr

    #143152
    AnonymForfatter

    Du skal regne med ca 1750 kr mere om måneden i rådighedsbeløb pr. barn.

    #143158
    KrisserForfatter

    Mindst. Jeg ville sige 2000-2500 per barn i rådighedsbeløb, plus i hvert fald tilsvarende udgifter til vuggestue eller børnehave, så i alt en årlig udgift på omkring 50 000-60 000 per barn i de første seks år. Udgift til bil (inkl. lån) er noget lig det samme, hvis bilen har et par år på bagen.

    Det er nok ikke urealistisk at I kan købe et hus til to millioner, dog afhængig af hvordan jeres indkomst fordeler sig og hvilke øvrige udgifter I har.

    #143160
    AnonymForfatter

    I bliver modtaget med kyshånd i de fleste banker.
    I køber hus til ca. 3 gange indkomst – det er lige efter bogen.
    Husk at være lidt kritisk med lånetilbud.

    #143162
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for svarene… skal lige sige vi har ingen børn..og får ingen..

    #143184
    MichaelForfatter

    Kyshånd er måske så meget sagt. Mange banker kræver idag mindst 5% udbetaling kontant for at bevilge et lån – og ingen anden gæld. Husk at boligpriserne stadig er faldende, så bankens sikkerhed er ikke meget værd ved 100% belåning som i dette tilfælde. Med et stort billån og faldende priser er familien reelt teknisk insolvent allerede fra dag 1.

    Husk også på, at finansieringen 80-100% er rimelig dyrt idag.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.