Bedste rente på 20 års boliglån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90230
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg synes at det er svært at finde ud af, hvad der er den bedste rente man kan få på et 20 års boliglån til.

    Jeg overvejer, at omlægge et afdragsfrit huslån på 1.500.000,- kr til et fastforrentet 20 års lån. Hvad kan I anbefale? Hvordan ligger renten for øjeblikket og hvad vil i spå der kommer til at ske i fremtiden?

    #142732
    testForfatter

    hvad risiko vil du acceptere?

    #142744
    thsvForfatter

    Lige pt. er 4% 20 år jo åbnet, mens 5% er over kurs 100.
    Kursen er kommet over 95 på dette 4% lån.
    Alternativt kan jo vælges et F10-lån til en rente på lidt over 4%, men så kendes renten for de sidste 10 år jo ikke.

    #142764
    AnonymForfatter

    Risiko=helst ingen

    #142768
    AnonymForfatter

    Hej Lene Axelsen,

    Jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at du ikke spørger din rådgiver i realkreditinstituttet/banken!

    Mit råd er klart, at du spørger nogen, som er professionel. Og du bør kunne få rådgivning uden omkostninger i dit realkreditinstitut/din bank.

    Dette råd er ikke for at forklejne, at almindelige menneskers holdning til tingene kan hjælpe dig på vej. Men skal du have en ordentlig rådgivning – og materiale, som du kan bruge til at træffe din endelige beslutning – så kan du alene opnå dette i din bank/realkreditinstitut.

    De er tillige underlagt nogle regler omkring rådgivningen, så du har mulighed for at få erstatning, såfremt rådgivningen ikke har levet op til gældende regler.

    noget andet er, at det jo også er din bank/realkreditinstitut, som du betaler for eventuel omlægning, så hvorfor ikke lade dem “lave arbejdet" med at rådgive dig?

    Min afsluttende bemærkning skulle være, at ønsker du ingen risiko, så bør du klart overveje fastforrentet lån. Med hensyn til øvrige muligheder, så gentager jeg gerne mig selv og anbefaler dig, at du kontakter din bak/realkreditinstitut.

    #142772
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar. Jeg giver dig helt ret men ville lige “vejre luften". I dag er det også kommet frem i pressen, at nu kan mange med fordel skifte til et 5% 20 års lån, men som min mand siger så har vi et godt lån med et renteloft på 7%, der nu er meget længere nede end de 5 % så helt galt kan det vel aldrig gå.

    Inden vi evt. omlægger vil jeg altid spørge mindst en fra banken og måske en fra et realkreditinstitut om hvad de kan tilbyde 🙂

    #142790
    MichaelForfatter

    Prøv at lægge mærke til hvem der kommer med omlægnings-anbefalingerne: Banker og realkreditter. Mon de gør de for at være flinke eller for at tjene penge tror I? Disse anbefalinger om den ene eller anden type lån kommer frem i pressen 2-3 gange om året og skulle man følge anbefalingerne vil man omlægge sig selv til døde.

    Som jeg har nævnt utallige gange før i andre tråde er der ingen der kan spå om hvad der sker i fremtiden og hvordan renten ser ud om 2-3 år. Man kan komme med mere eller mindre kvalificerede gisninger, men der kan hurtigt ske ting i verdensøkonomien som ændrer alt.

    Hvis du går i banken skal du huske på, at de ser din henvendelse som en lejlighed til at tjene penge først og fremmest. En bank er ikke en uvilidig rådgivning.

    #142794
    testForfatter

    lene den effektive rente på 20 årigt 4% er 5,2% så spørgsmålet er jo så hvorlænge og hvornår renten stiger? Personligt er jeg også begyndt at undre mig over hvad en fast rente sats igrunden giver af fordele. BRF har jo f.eks. hævet deres bidragssats så hvor fast var den rente i og forsig?

    om de profesionelle rådgivere er berdre? Vel er der ikke noget i den her krise der tyder på at bankerne er lige så dårlige eller gode til det som mange andre? Så hav ikke overdrven tillid til de kloge hoveder og nok især ikke dem der har deres bonus ordning hængt op på at rådgive dig, den totale mængde af udlån eller andre profit parametere.

    #142828
    thsvForfatter

    Man kan ikke optage nye lån i 5% 20 år, da denne er over kurs 100.
    Der menes 5% 30 år, som hastigt nærmer sig kurs 100.
    Et billigt lån kunne være 4% 15 år, hvis man råd til de relativt dyre afdrag, mens 4% 20 år er lige lavt nok i kurs endnu (kurstab på næsten 5 point).

    Se aktuelle lånekurser, f.eks. hos RD:
    http://www.rd.dk/aktuellepriserprivatlff

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.