Kortmisbruger register

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90224
    AnonymForfatter

    Min bank er ikke særlig vilde med at lave “forretninger" med mig, idet jeg fik at vide jeg var registrert i et såkaldt kortmisbrugerregister.

    Det er da også rigtigt nok at jeg for ca. 15 år siden, grundet nogle personlige omstændigheder jeg ikke skal komme nærmere ind på her, misbrugte både dankort og check, men det er betalt tilbage.

    Det eneste jeg umiddelbart finder på nettet er at dette register er bankernes fælles for de formastelige som vover at overtrække uden aftale derom og derved får indraget deres kort.

    Er der en som har indsigt i hvad dette register egentlig er, og hvordan bliver man slettet derfra??… Jeg mener… 15 år..!!..

    #142640
    AnonymForfatter

    Slap nu af med “big brother billedet"

    Der er tale om et privat register bankerne imellem, lidt lige som når koncerner dele information på tværs af datterselskaber. Af samme årsag kan du ikke finde informationer på nettet.

    Alle kunder accepterer disse regler, når man opretter betalingskort. Det er en del af det, der står med småt.

    Registeret er relativt harmløst og underlagt datatilsynets kontrol. Når du misbruger dit dankort, fx ved et overtræk, kan banken indberette dig til registeret, hvor du vil stå opført i 2 år, regnet fra den dato registeringen optages. Når den “karenstid" er gået, slettes registreringen automatisk.

    Længere er den ikke.

    #142642
    AnonymForfatter

    Ok.. Men så er det da underligt at jeg figurerer i det register her 15 år efter.
    Så skal man altså selv bede om at blive slettet?

    / Michael..

    #142662
    AnonymForfatter

    Det er lignende, som mit spørgsmål i en anden tråd går på. Mon banker kan tillade sig at holde informationerne i internt register selv efter man officielt er pillet af efter 2 år?

    #142664
    AnonymForfatter

    Hør nu her!

    Check og betalingdskort registeret må maksimalt opretholde en registrering på en kunde i 2 år efter den dato misbruget er registreret.

    Banken, hvori misbruget er foregået må opretholde registrering på kunden i al evighed, såfremt kunden vedbliver at være kunde.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.