Indlån over 300.000 kr.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90213
    AnonymForfatter

    Jeg har lige solgt min bolig og i perioden fra nu og indtil jeg finder en ny bolig, kommer jeg til at have 600.000,- kr på min konto (konti).

    Halvdelen af de penge, står allerede hos BRF (med en rente på 2,15%) og nu mangler jeg en bank, hvor jeg kan sætte resten ind.

    Min egen bank, Danske Bank, giver så lille en rente, at det er til grin – og jeg har ikke lyst til at have 300.000,- stående i måske et halvt år til en rente på 0,***%

    Løber jeg en stor risiko, hvis jeg sætter alle ind på min konto i BRF?

    #142414
    AnonymForfatter

    Jeg får da 2,4 % for alle mine i Finansbanken 🙂

    #142418
    AnonymForfatter

    Danske Bank giver p.t. 2,15% på en Netopsparing.

    Men brug dog oversigten her på mybanker og se mulighederne….

    #142422
    AnonymForfatter

    Når din anbringelseshorisont er mindre end 1 år, er det svært at opnå en ordentlig forrentning af pengene.

    Der er ingen risiko ved at anbringe pengene i på en 6 måneders bindingskonto til 2,75% hod BRF.
    Staten garanterer via bankpakke 1 ubegrænset frem til oktober 2010
    Herefter garanterer indskydergarantiordningen for ethvert indestående op til 750.000 kr.

    #142522
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar, jeg sætter bare resten af pengene ind hos BRF – det er også der jeg skal låne penge til bolig.

    Jeg vidste ikke det er muligt selv at finde frem til et svar, eller jo, det er jo nemmere at spørge her 😉

    #142626
    AnonymForfatter

    Mener du ikke at det går på personnummeret, således at man ikke kan have 2 konti i samme bank med indestående på 750.000 på hver og så regne med at kunne få det dækket?

    #142634
    AnonymForfatter

    køb strukturerede produkter for det hele

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.