Hvorfor kan jeg ikke låne?!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90178
    AnonymForfatter

    Jeg sidder i en rigtig skidt position. Jeg er kunde i Amagerbanken, hvilket jeg har været tilfreds med langt hen ad vejen. Men nu er problemet sådan, at jeg gerne vil af med noget klatgæld, jeg har rundt omkring.

    Det drejer sig om 50.000 kr alt i alt, hvoraf 18.000 kr. er lånt i Amagerbanken.

    Jeg har forsøgt at låne i Amagerbanken, men de vil ikke låne mig flere, da mit rådighedsbeløb ikke er højt nok. Det skal lige siges, at jeg er studerende, men hvis jeg får betalt min klatgæld af, så frigører jeg en masse penge på månedlig basis.

    Faktisk ville jeg have hele 6.300 kr. (SU, SU-Lån og løn fra studiearbejde) til mig selv, når mit månedlige budget er betalt. Hvilket jeg selv mener, som studerende, er helt vildt meget!

    Men de har lige afvist mit ønske om en forhøjelse af mit nuværende lån, fordi jeg har en restskat på 10.000 kr., som så rammer mit fradrag næste år.

    Mit spørgsmål er: Vil alle banker afvise mig eller er der nogen, som vil være fint tilfreds med et rådighedsbeløb på 6.300 kr. Jeg har før prøvet, hvor problemet var, at de ikke accepterede SU-Lån som en indtægt.

    Jeg håber, I kan hjælpe mig her.

    #141832
    AnonymForfatter

    Du er vist ved at komme ud på en farlig “forbrugslåns-glidebane"….

    Vær lidt varsom med at medregne dit SU-lån til dit rådighedsbeløb. Når du piller det ud, ender du med et rådighedsbeløb på ca. 3.500 kr. og det er i hvert fald i underkanten af det anbefalelsesværdige…..

    Brug dog dit lavt forrentede SU-lån+alt hvad du i øvrigt har i overskud til at betale din “klatgæld" ud!!

    #141834
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke i sinde, hverken at droppe ud af mit studie eller stoppe med at tage SU-lån, så selvfølgelig regner jeg det med i mit rådighedsbeløb. At banken ikke anerkender SU-lån som indtægt, ja det er en helt anden ting.