Hvorfor kan jeg ikke låne?!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90178
    AnonymForfatter

    Jeg sidder i en rigtig skidt position. Jeg er kunde i Amagerbanken, hvilket jeg har været tilfreds med langt hen ad vejen. Men nu er problemet sådan, at jeg gerne vil af med noget klatgæld, jeg har rundt omkring.

    Det drejer sig om 50.000 kr alt i alt, hvoraf 18.000 kr. er lånt i Amagerbanken.

    Jeg har forsøgt at låne i Amagerbanken, men de vil ikke låne mig flere, da mit rådighedsbeløb ikke er højt nok. Det skal lige siges, at jeg er studerende, men hvis jeg får betalt min klatgæld af, så frigører jeg en masse penge på månedlig basis.

    Faktisk ville jeg have hele 6.300 kr. (SU, SU-Lån og løn fra studiearbejde) til mig selv, når mit månedlige budget er betalt. Hvilket jeg selv mener, som studerende, er helt vildt meget!

    Men de har lige afvist mit ønske om en forhøjelse af mit nuværende lån, fordi jeg har en restskat på 10.000 kr., som så rammer mit fradrag næste år.

    Mit spørgsmål er: Vil alle banker afvise mig eller er der nogen, som vil være fint tilfreds med et rådighedsbeløb på 6.300 kr. Jeg har før prøvet, hvor problemet var, at de ikke accepterede SU-Lån som en indtægt.

    Jeg håber, I kan hjælpe mig her.

    #141832
    AnonymForfatter

    Du er vist ved at komme ud på en farlig “forbrugslåns-glidebane"….

    Vær lidt varsom med at medregne dit SU-lån til dit rådighedsbeløb. Når du piller det ud, ender du med et rådighedsbeløb på ca. 3.500 kr. og det er i hvert fald i underkanten af det anbefalelsesværdige…..

    Brug dog dit lavt forrentede SU-lån+alt hvad du i øvrigt har i overskud til at betale din “klatgæld" ud!!

    #141834
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke i sinde, hverken at droppe ud af mit studie eller stoppe med at tage SU-lån, så selvfølgelig regner jeg det med i mit rådighedsbeløb. At banken ikke anerkender SU-lån som indtægt, ja det er en helt anden ting.

    Grunden til, at jeg ikke gør som du skriver nederst, er, at jeg ikke ville have nogen penge til mig selv måned efter måned. Så vil jeg hellere få samlet alle mine lån i ét, hvilket vil gøre det meget mere overskueligt og billigere for mig.

    #141836
    AnonymForfatter

    VÅGN OP FOR H…….

    #141838
    AnonymForfatter

    Hvad sker der lige for dig?

    #141840
    OBSForfatter

    Jeg tror godt du kan indstille dig på at det vil blive meget svært at finde en bank der vil låne dig penge til konsolidering af din gæld da mange (hvis ikke alle) banker i øjeblikket har en meget stram kreditpolitik p.g.a. krisen.

    Hvem siger i øvrigt også at det ville gøre det billigere at samle det hele til et lån? Det vil jo afhænge helt og aldeles af renten og øvrige omkostninger på det nye lån. Det er muligt at det vil gøre tingene mere overskuelige for dig, men så kan det vel hellere ikke være sværere at overskue selvom du måske har 2-3 forskellige lån.

    Jeg vil faktisk også godt tillade mig at give dig det råd at bruge dit SU-lån til at betale den anden gæld ud da SU-lånet er et af de mest favorable lån du overhovedet kan komme i nærheden af. Renten er meget lav og tilbagebetalingsvilkårene er ret lempelige.

    #141842
    AnonymForfatter

    Tak for svarene.

    #141844
    AnonymForfatter

    Det er hul i hovedet, det du har gang i.

    Smut nu for fanden ud af tag dit et job, og betal den gæld af. Det gavner dig jo ikke at vente, man ligger som man har redt.

    #141846
    testForfatter

    neb
    du kan måske ikke lide svarerne men du er slet og ret inden på den typiske gældglide bane. Nu er det vel nærmest bankens skyld?

    Jeg læste i 5,5 år uden at stifte en krone i gæld men det er nok fordi jeg lavede al min mad selv f.eks. og ikke købte tøj i 5 år. Hvis dit rådighedsbeløb virkelig er så højt har du meget mere at gøre med nu ind mange jeg kender der er i job så der venter dig nok en brat opvågning. f.eks. kender jeg to mødre med 2 børn der har ca. 5000 kroner at leve for pr måned.

    #141860
    AnonymForfatter

    Jeg kan acceptere svarene, men jeg kan ikke acceptere, at jeg bliver talt til på den måde. Måske er det en forbrugsglidebane, jeg er kommet ud på – men det giver ingen ret til at tiltale mig på den måde.

    Jeg har spurgt om råd herinde, og det har jeg fået. For det takker jeg, men helt ærligt, så mener jeg, at I burde overveje, hvordan I taler til folk…

    #141862
    AnonymForfatter

    Har jeg på noget tidspunkt sagt, at jeg ikke har et job? Måske skulle du spørge dig selv, om det kunne tænkes, at jeg allerede har et job…

    Det er kanon, at du vælger at kaste med mudder, når jeg ærligt henvender mig til folk, som jeg ikke engang kender, og spørg til råds.

    #141866
    testForfatter

    som sag neb må du helt selv om hvordan du forvalter dit liv men personlig synes jeg du piver og der er heller ikke noget i mit svar til dig der berettiger at du klager over tonen. Du burde bare ta dig sammen og så sanere din økonomi. hvis du har et rådighedsbeløb på 6.8 burde det ikke være noget problem. Det er som sagt mere ind de fleste.

    mon ikke det er der for at banken har sat proppe i min ven. 🙂

    ha det godt

    #141868
    AnonymForfatter

    Test, mit svar var ikke henvendt til dig.

    #141878
    thsvForfatter

    Prøv at henvende dig til danske Bank eller Nykredit bank, de er mere rimelige overfor de unge, og 50.000 kr i gæld er jo ingen herregård.

    Og stop så med at optage mere gæld til en rente, der er højere end bankens rente på kassekredit som for en ung bør være max. 8,5%….

    #141984
    AnonymForfatter

    Hey Neb,

    Desværre er den generelle mentalitet herinde, at det er helt ok at være nogle svin overfor folk i økonomiske problemer. Mybankers administrator er ligeglad, så det er lidt svært at få øje på seriøsiteten langt hen ad vejen.

    Derudover kan man jo spørge sig selv, om rådgivning fra anonyme mennesker over et forum er værdifuld. Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at det er den ikke.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.