Købe bolig i dk som udenlandsdansker?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90167
    AnonymForfatter

    Hej
    Det ser ud til at der er mange kloge hoveder herinde! Men lige dette emne kunne jeg ikke finde en tidligere debat om…
    Min mand og jeg er pt bosat udenfor danmark. Men vi vil utrolig gerne købe bolig i DK nu da priserne er relativt lave og vi tjener gode penge (ca 2,4 mill om året brutto). Vi har dog ikke planer om at flytte til dk de næste par år i hvert fald.

    Vi har fået af vide vi ikke kan låne penge i DK fordi vi arbejder og betaler skat i norge.!
    Her i norge har vi så fået af vide vi ikke kan låne penge til hus i dk fordi sikkerheden(huset) er i dk!!!!! Nogen som ved hvem der har ret eller om det virkelig er rigtig det ikke kan lade sig gøre i vores situation.

    #141748
    AnonymForfatter

    Hvis ikke I skal bruge huset nu, foreslår jeg, at I vælger at investere Jeres penge på anden vis for at skabe en kontant opsparing til et senere huskøb. Med en toårig horisont, skal I ikke forvente, at huspriserne vil stige voldsomt.

    #141750
    AnonymForfatter

    Hej igen..
    tak for svar… Jamen det er jo selvfølgelig også en mulighed. Vi tænkte bare det ville være dejligt at have når vi er hjemme på “besøg" og sådan.
    Men er usikre på om man overhovedet kan det som udenlandsdansker i forhold til det bankerne siger…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.