et spørgsmål vedrørende acceptcard

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90162
    AnonymForfatter

    Først jeg ved udemærket det er dyrt og alt mulig, så det behøves I ikke at nævne. Men jeg planlægger heller ikke at ansøge om et med det der undre mig er følgende.

    GE Moneybank har nogen forskellige samarbejdspartnere Skousen, Punkt1, Jysk mfl. Der kan få en konto med acceptcard.

    På disse sites skal typisk kun angiv navn,cpr, adresse, indkomst med mere. Derimod på acceptcards eget website, der skal man vende vrangen ud på ens økonomi fuldstændig.

    Er forskellen at deres samarbejdspartnere påtager sig noget af tabet hvis nu folk ikke kan betale deres gæld? Derfor kræves der færre oplysninger der? End på GE Money Banks eget website!

    #141740
    AnonymForfatter

    Hej

    Du har helt ret i, at det kan forekomme mærkværdigt, at der er forskellige oplysningskrav, når det er samme långiver, der står bag lånene. Men det er långiver, og ikke forretningerne, der hænger på et evt. tab. Forretningerne er blot et “transport"- led for et låneansøgning.

    MVH/Nuser

    #141746
    AnonymForfatter

    Ja for på acceptcard.dk kræver de ikke blot en årsindkomst på over 140.000 kroner(hvilket er rimmeligt), men også viden om alt mulige personlig oplysninger på ens årsopgørelse.

    Et eksempel på det modsatte er bolia.dk hvor du kan købe f.eks. en sofa til 8000 kroner få den på en boliakredit, der er et acceptcard. Der kræves der blot en årsindkomst på 60.000 kroner, og fast bolig og egen tlf og nul RKI selvfølgelig!

    Kan det være at alt afhængig af hvilken målgruppe den pågældende forretning gerne vil sælge vare, at så de aftaler kreditramme med GE Moneybank?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.