ejendomsværdiskat/køb af ejendom?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • jens38Forfatter
    Indlæg
  • #90147
    jens38Forfatter

    hejsa,jeg kigger på en ejendom der er til salg hos en mægler,salgsprisen er 3 mill,den seneste vurdering(fra 2007)lyder på 3.100.000.
    Den nuværende ejer betaler ejendomsskat af 1.550.000,pga skattestoppet,mit spørgsmål er så,hvilken vurdering kommer jeg til at betale ejendomværdiskat ud fra?det den nuværende ejer betaler?eller vurderingen fra 2007?
    mægleren har regnet med det den nuværende betaler i salgsopstillingen(1.550.000),men men,er det nu helt rigtigt,gælder de samme regler for den nye ejer/ved ejerskifte af ejendommen?
    Har kigget på skats hjemmeside,syntes ikke rigtigt det fremgår helt tydeligt og klokkeklart hvilke regler der er ved ejerskifte….
    håber der sidder en skatteekspert der ka svare på dette
    på forhånd tak

    #141506
    jens38Forfatter

    må lige tilføje at ejendommen er en villa,virkelig ingen på dette form der ved noget om emnet?

    #141512
    AnonymForfatter

    Jeg skriver ALTID direkte til SKAT, så har jeg dokumentationen i orden og det er gratis, du kan også få et blivende svar det koster 300 kr.

    Du bliver guiden igennem, når du skriver, fordi skat vil gerne have spørgsmålene fra borgerne sorteret til det centre der skal svare.

    Start med Bolig og ejendom
    Hvor meget skal jeg betale i ejendomsværdiskat? e-mail via http://www.skat.dk/kontakt.

    Eks. jeg skrev en torsdag aften og mandag kl 10, var der svar fra SKAT, det er hurtig svar 🙂

    #141518
    jens38Forfatter

    mener bare,at der må være nogen her der ved det,det er jo et meget relevant spørgsmål,hvor alle der køber ejendom,står overfor den samme problemstilling.
    Derfor må der være en praksis/skattelov på området….
    En revisor eller advokar støder nok jævnligt på det…

    #141528
    AnonymForfatter

    Her er link til Skat’s beskrivelse:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=393204&vId=0

    Som det fremgår, er grundlaget for beregningen af ejendomsværdiskatten uafhængig af, hvornår man har købt ejendommen. Men der gives nedslag i procentsatsen, hvis ejendommen er købt før 1.juli 1998 og i visse andre situationer, så helt irrelevant er handelstidspunktet ikke.

    Derimod har den seneste ejendomsvurdering betydning i forbindelse med tinglysning af skødet, for er købsprisen lavere end ejendomsvurderingen, skal der betales tinglysningsafgift af ejendomsvurderingsbeløbet. Check evt. om mægleren har beregnet dette beløb rigtigt; hvis ikke kan du rejse erstatningskrav efterfølgende …. nå, nej, nu er du ikke længere i god tro.

    #141536
    AnonymForfatter

    skattestoppet fastlåser ejendomsværdien til den mindste værdi af:
    a) 2001-niveauet + 5%
    b) 2002-niveauet

    Ejerskiftet har derfor ingen betydning for størrelsen af ejendomsværdiskatten.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.