Mybankers rentesatser

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87063
    AnonymForfatter

    På denne sides udlåns oversigt, står der at man hos Danske Bank kan få en eff. rente på 3,49% når man optager en boligkassekredit. Men på bankens egen side står der min. nominel rente 5,35%. Mit spørgsmål er hvor får Mybanker sine oplysninger fra? For de er tydeligvis ikke i overensstemmelse med de officielle oplysninger fra Danske Bank. Et tillægsspørgsmål, er effektiv rente og nominel rente det samme?

    #105660
    AnonymForfatter

    Vi kontroller altid vores rentesatser direkte med danske bank og Danske bank har 3,4% på lydende og 3,49 norminel rentesats (rentes rente) som den laveste, Hvis der er en fejl ligger den nok hos danskebank.dk,
    Hvor har du set den sats du nævne, det kan være at du kan få en findeløn hos Danske bank 🙂

    Mvh

    John Norden

    #105662
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. Jeg har fundet rentesatsen under

    http://www.danskebank.dk/privat her klikker du på “betingelser og priser" nederst til venstre, og derefter “rentesatser på udlån" forneden midt på skærmen. Her kommer en række af Danske Banks produkter frem, jeg så på den som hedder Boligkredit.

    #105672
    AnonymForfatter

    Det er fordi Danske Dank både har en prioritetskredit og en boligkredit,

    Derfor har du 2 forskellige priser. Vi har valgt prioritetskreditten som er det vigtigste produkt.

    Mvh

    John Norden

    #105678
    AnonymForfatter

    Det forstår jeg ikke, men nu er jeg også ny på dette forum. Hvad er en prioritetskredit? Og hvilke bankkunder kan få denne type kredit?

    #105680
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke lånekunde i Danske Bank, men jeg kan fortælle dig hvad en ‘prioritet’ er (og ‘prioritetskredit’ er jo bare det navn Danske Bank har valgt til deres produkt).

    Uanset om du tar et lån i en kreditforening eller et lån i en bank med sikkerhed i en ejendom, så består sikkerheden i et pantebrev i ejendommen. Disse pantebreve or ordnet i rækkefølge (de er prioriterede) sådan at første prioritet får sine penge først ved et tvangssalg, derefter anden o.s.v. I almindelig (gammeldags) tale kaldes et sådant lån for en ‘prioritet’.

    Så mon ikke Danske Banks prioritetslån er med sikkerhed i fast ejendom. Se evt mere om bankens lån på http://www.onedayproductions.com/Film/rockerlaan.mp4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.