Vedr. Ejerlejlighed.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90140
    AnonymForfatter

    Har i et tidligere indlæg beskrevet min interesse for en ejerlejlighed til 1500000 og kan i den forbindelse indskyde ca. 200.000. Har sund økonomi, god indkomst og ingen gæld osv.

    For at skabe mig et overblik og realistisk billede af mine muligheder på markedet for ejerboliger, vil jeg spørge hvad beløbet brutto og netto indeholder ? Hvilke yderligere bolig eller “husleje" udgifter kan jeg påregne udover beløbene brutto 10900/netto 9300 ? Jeg ved at tingene selvfølgelig afhænger af lånetype, men man kunne tage udgangspunkt i 5% fast forrentet over 30 år – Muligvis et afdragsfrit lån…

    Jeg taler udelukkene om beløb til termin, afdrag på boliglån, fællesudgifter m.m. og ikke udgifter til el, telefon, forsikring osv – disse ting ligger i forvejen i mit eksisterende budget.

    Er der nogen der kunne stille et lille regnestykke op ?

    #141404
    thsvForfatter

    Udgifterne i salgsopstillingen er ved standardfinansiering:
    80 % 5% obl.lån med afdrag
    15 % boliglån, nok med 7,5% i rente.
    5 % kontant udbetaling (75.000 eller ca. 100.000 incl. stempel, skøde og advokat).

    Ligeledes er følgende udgifter med i salgsopstillingen:
    ejd.skat
    fællesudgifter (i mange tilfælde incl. vand)
    ejd.værdiskat (kun i nettoydelsen, betales over skatten)

    Varme kommer oveni, og vil typisk være 5-800 kr månedligt.

    Nogen gange kan antenne/kabel-TV og internet være en del af fællesudgifterne.

    Prøv at kontakte Nordea med henblik på deres billige restbelåning til pt. 5,7% (hvilket er ca. samme eff. rente som 5% obl.lån incl. bidrag). Lånet hedder Boligskøbsprioritet og fungerer ligesom en kassekredit.
    Medtag dit budgetskema med årlige (evt. månedlige) tal, meget gerne simpelt skrevet ud på en A4-side.

    #141430
    AnonymForfatter

    Vil også anbefale dig at få restbeløbet (udover realkreditlånet) lavet som en ‘boligkredit’ således at du har en fleksibel ordning, med mulighed for hurtig indfrielse hvis det skulle blive aktuelt samt en reserve til lidt strammere tider.

    Mvh,

    Mads

    #141444
    thsvForfatter

    Ja, alle boligkøbere bør pt. gå i Nordea, og få deres boligkøbsprioritet til 5,7% i intervallet 80-100%.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.