Dankort/visa Gebyr

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90135
    AnonymForfatter

    Ved min nuværende bank skal jeg betale et årligt gebyr på 150 kr. for dankort/visa
    Jeg har kun haft det i 4 måneder, og jeg har tænkt mig at skifte bank(uden dankort/visa gebyr)
    Det kan godt være at 150 kr. er lidt, men det er alligevel noget, når man som studerende har svært ved at få pengene til at række – så skal jeg stadig betale gebyr til min nuværende bank, når jeg ophæver kontoen?

    #141344
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor er du så ikke flyttet forlængst?

    I dag er det faktisk kun små lokalbanker samt Sydbank, der stadig opkræver gebyrer for såant et kort, så det er nemt at finde et sted, hvor du ikke betaler gebyr.

    Er dit spørgsmål seriøst? Og hvilket råd forventer du?

    #141346
    HalliHalloForfatter

    Du får selvfølgelig refunderet restgebyret, om du skal betale et mindre gebyr herfor må du spørge om i din bank. Eller evt. ved at kikke i deres prisliste på internettet.

    #141414
    thsvForfatter

    Det gebyr på 150 kr tror jeg ikke på, at du får refunderet!
    Men du slipper selvfølgelig for gebyret fremover.

    #141428
    AnonymForfatter

    Jeg er enig med ovenstående svar. Du har betalt gebyret på 150 kr. for indeværende år og det er ganske usandsynligt at gebyret refunderes helt eller delvist.

    Mvh,

    Mads

    #141432
    HalliHalloForfatter

    Det er muligt det er rigtigt, men hvis pengeinstituttet vælger at opsige aftalen, så får man ihvert fald refunderet forholdsmæssigt.

    I øvrigt bliver den fattige studerende nok ikke meget fattigere af at “miste" 100 kr.
    Han må betragte det som lærepenge ved ikke for ca. 4 måneder siden at have sat sig ind i tingene.

    Men hvis han er så fattig – hvad fanden skal man så med et VISAkort, så burde et dankort vel række……Men måske han alligevel er så fattig, som han udgiver sig for og har råd udlandsture.

    #141434
    HalliHalloForfatter

    Rettelse, skulle have stået: Men måske han alligevel ikke er så fattig…..

    #141438
    AnonymForfatter

    Måske, men det er jo sagen uvedkommende.

    #141446
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor er det uvedkommende?

    Og i øvrigt hjertelig velkommen her på Mybanker, eller sikkert rettere: Til lykke med din nye identitet… Dine svar virker nemlig nok så bekendte bekendte…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.