hjælp… er i syv sind!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90120
    AnonymForfatter

    Hejsa.
    Er der nogen der kan hjælpe med et beroligende svar?!
    Jeg har for lang tid tiden, og i min kådhed, for sjovt været inde på mitmaster.dk og ansøge for et mastercard.
    Jeg har set den ansøgning via hjemmesiden, og ikke andet. De har åbenbart prøvet at kontakte mig via tlf, men uden held
    Nu har de sendt en mail at jeg er godkendt og at de har sendt nogle papïrer og en faktura på 950kr.

    Nu er jeg sgu nervøs for at jeg skal betale de 950kr til trods for at jeg overhovedet ikke er interesseret i det kort?!?!
    Jeg har prøvet at være inde og læse betingelserne som man skal godkende, men er ikke så god til at læse mellem linierne.

    Er der nogen der kan fortælle mig med 100% sikkerhed at man ikke skal betale noget så længe man ikke har skrevet under eller hvordan fungerer det helt præcist????

    På forhånd tak!!!

    Camilla

    #141180
    HalliHalloForfatter

    Det forstår jeg ikke, idet der på der hjemmesiden klart og tydeligt står anført, at det koster 950 kr. at ordne papirarbejdet, og at beløbet skal betales før ansøgningen sendes til banken.

    Dette hænger ikke sammen med at du allerede har fået bevilget kortet uden at have betalt de 950 kr.

    #141182
    AnonymForfatter

    Der står i mailen at min ansøgning er blevet godkendt og at i det fremsendte brev er der vedlagt en faktura på 950kr, som er deres afgift for at formidle kortet, men vil gerne vide hvad de kan forlange og hvordan og hvorledes????

    Er sgu lidt bekymret for at jeg er “tvunget" til at betale de 950kr.

    camilla

    #141184
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke du har sendt noget ind med din underskift på, så er der ikke kommet nogen aftale i stand, hvorfor jeg vil mene at du er fritstillet.

    Endvidere ser “Mitmaster" ikke særligt seriøst ud med adresse i Londan, så du kan aldrig blive komme til at skulle betale den faktura på 950 kr.

    Det er muligt at de vil true dig til at betale, men du skal blot se bort fra dette, da de aldrig vil sende sagen til retten – de ved godt at de aldrig vil få medhold.

    #141186
    AnonymForfatter

    Nå okay…

    Jamen så kan jeg ånde lidt lettet op 🙂

    Tak for din hjælp!

    Camilla

    #141234
    AnonymForfatter

    Passivitet er som hovedregel det værste man kan udvise.

    Skriv et rekommanderet brev til firmaet, hvoraf det fremgår, at du ønsker at fortryde dit “internetkøb". Du ønsker alligevel ikke at blive kunde hos firmaet.

    I stedet kan det anbefales, at du helt lader være med at stifte forbrugsgæld. Hvis du endelig ønsker at bevæge dig ud på det skråplan, kan du få et FDB-mastercard til 16% i rente, ÅOP 17,2%. Dette er (ud over bankernes mastercards) mig bekendt det billigste på markedet.

    Hvis du herefter vælger at betale Mastercard-saldoen helt ud hver den første, så koster FDB-kortet dig ikke en eneste krone – hverken i oprettelse eller i renter. Du får op til 52 dages gratis kredit.

    Problemet er dog, at mange kommer til at bruge kreditten, og således ender op med at have et konstant minus på 30.000 kr, som de må betale 17,2% i rente for. Det er rent ud sagt idiotisk, da man i stedet kan få et Mastercard i Danske Bank under 24-7 konceptet til kun 8,3% i ÅOP (ligeledes gratis gebyrfri oprettelse).

    Generelt er det der med at skuppe mastercard gæld foran sig mere end den gratis måned et skråplan, som ender med at stige mange over hovedet. Har du brug for et lån, så snak med din bank. Vil banken ikke bevillige dig lånet, så er det som regel fordi du ikke er kreditværdig, dvs. banken vurderer, at der er stor risiko for du ikke kan betale lånet tilbage. Meget ofte har banken ret i du løber en stor risiko med din privatøkonomi, og som regel er det her en god ide rent faktisk at lytte til banken, lade være med at låne og sætte tærring efter næring.

    #141248
    AnonymForfatter

    Lad os se lidt på betingelserne (se evt. nederst i dette indlæg):

    Jeg ville først hæfte mig ved punkt 3. Fortrydelsesret.

    Her står klart og tydeligt, at du har 14. dages fortrydelsesret. Denne ret gælder normalt fra man har modtaget varen. Du har endnu ikke modtaget nogen vare, men jeg ville skynde mig at gøre brug af fortrydelsesretten hvis jeg var dig.

    I punkt 3 står der at fortrydelsesretten forsvinder når du har indsendt oplysningsskemaet, som du ifølge punkt 2 har modtaget sammen med fakturaen.

    VIGTIGT: lad derfor værre med at tilbagesende oplysningsskemaet, og lad for alt i verden værre med at betale noget som helst.

    Du kan som foreslået sende et anbefalet brev, hvor du fortryder din ansøgning. Dette er juridisk den bedste løsning, da du herved juridisk er beskyttet mod yderligere krav fra mitmasters side.

    Jeg har dog søgt efter René Holmgren (se punkt 11), men kan ikke finde ham på den nævnte adresse. Det vil Post Danmark formodentligt heller ikke kunne. Man må dog stadig formode, at du har gjort hvad du kunne, og dermed er fri af aftalen.

    Så vidt jeg kan forstå ud fra punkt 5 i betingelserne, vil mitmaster helst konktates på email eller telefon. Telefon er ikke særligt godt, dels da mitmaster tager ekstra betaling for denne kommunikationsvej, men mest fordi en samtale per telefon ikke er juridisk gyldig med mindre den bliver båndet.

    Alternativt kan du derfor sende en mail til support@mitmaster.dk, hvor du skriver, at du har fortrudt din ansøgning. Husk her at bede om en kvittering for fortrydelsen. Skulle du modtage en sådan, skal du gemme denne kvittering, og være glad. Får du ikke en mail tilbage inden for en kort tidsperiode, kan du sende det anbefalede brev.

    Med venlig hilsen UFO99

    For andre læseres skyld kommer her udpluk af betingelserne:

    2. Ansøgning om formidling af konto
    … Når kredit kort formidleren har modtaget ansøgningen via hjemmesiden, bliver kredit kort ansøgeren kontaktet telefonisk, hvorefter der bliver udsendt et oplysningsskema, en svarkuvert, en tjekliste og en faktura på 950 dkk. per almindelig post…

    3. Fortrydelsesret
    Kredit kort ansøgeren kan fortryde den indgåede aftale om kredit kort formidling inde 14. dage, efter forbrugeraftaleloven § 17.

    Kredit kort ansøgerens fortrydelsesret bortfalder når den individuelle tilpasning til forbrugeren (kredit kort ansøgeren) er påbegyndt, det vil sige når kredit kort ansøgeren har modtaget oplysningsskemaet fra kredit kort formidleren, ifølge lov om visse forbrugeraftaler § 18, stk. 4.

    5. Kundetjeneste
    Ved spørgsmål om denne aftale samt dens udformning skal kredit kort ansøgeren i første omgang kontakte vores support afdeling ved at sende en e-mail (support@mitmaster.dk). Supporten er også tilgængelig per telefon 90 140 555/ 90 140 666. Prisen pr. opkald er 4,80 kr. pr min.).

    11. Klager
    Eventuelle klager kan foretages skriftligt til:

    Dansk repræsentant:
    Rene Holmgren
    Palægade 7
    1261 København K

    #141250
    AnonymForfatter

    Men iøvrigt som HalliHallo skriver, har du ikke ansøgt om noget hvis du ikke har skrevet under på noget, så har du blot lavet en forespørgsel, som ikke binder dig til noget som helst.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.