Gældssaneret og pludselig arbejdsløs

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90113
    AnonymForfatter

    Hej

    For 2 år og 3 måneder fik blev jeg gældssaneret, og skulle betale ca 4200,- pr måned i 5 år. Det var fint for mig, for fik nu endelig chancen for at afvikle en gæld jeg havde kæmpet med i en del år.. Super chance. Mit arbejde havde jeg haft i mange år og alt var stabilt, lige intil jeg den 1/7 2009 fik den sørgelige besked at firmaet jeg arbejdede i var gået konkurs.
    Nu er min indtægt halveret. Hvad gør man så. Ville jo være ked af hvis den super chance nu forspilles, og jeg igen skulle til at slås med en enorm gæld. Jeg har passet mine afdrag 100%, men kan ikke betale de penge hver måned, så længe jeg er arbejdsløs. Udsigterne til at finde jobs lige nu er jo ikke helt lyse.
    Håber nogen kan komme med et hjælpende svar.

    Mvh

    #141106
    AnonymForfatter

    Du hører nok hjemme her: http://gæld.net/ hvor der er nogle søde mennesker der kan hjælpe 🙂

    #141108
    HalliHalloForfatter

    Hvis du ikke længere kan overholde de aftalte afdrag kan du selvfølgelig til enhver – via skifteretten – begære sagen genoptaget.

    Jeg går endvidere ud fra at du da ansøgte om gældssaneringen fik tildelt en advokat, som selvfølgelig har pligt til at varetage dine interesser indtil sagen er endelig færdig og du er slettet fra RKI m.v.

    Så henvend du dig trygt til ham.

    #141110
    AnonymForfatter

    RKI bliver du slettet fra med det samme du får din gældssanering. Jeg stod der godt nok ikke, da mine kreditorer var få, men ganske store.
    Med hensyn til advokaten, så afslutter han sagen efter et stykke tid, og så er det ude af hans hænder. Sådan en arbejder jo kun hvis han får penge(forståeligt nok).
    Men ellers tak for de foreløbige svar.. 🙂

    #141114
    HalliHalloForfatter

    Dyson, du ved jo det hele selv, selv den spidsfindighed at man bliver slettet af RKI med virkning fra den dato man får tildelt en gældssanering.

    Hvad er det egetnlig du vil have svar på?

    Hvis du ikke kan betale en advokat selv eller få fri proces, så er det da blot selv at udarbejde en skrivelse til skifteretten med oplysning om de ændrede forhold, hvorefter du bliver indkaldt til et møde i retten, hvor sagen på ny gennemgås.

    Hvor svært kan det være, men foreløbig går jeg ud fra at du er sikret din løn indtil den 1.1.2010 eller 1.2.2010 alt efter hvornår du har modtaget opsigelsen, idet jeg går ud fra at du har været ansat som funktionær. Har du været i firmaet i mere end 12 år kan du få op til 3 måneder ekstra i form af en særlig fratrædelsesgodtgørelse.

    I mellemtiden har du sikkert fundet dig et nyt velbetalt arbejde. På med vanten, der er efterspørgsel efter dygtige medarbejdere overalt.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.