Køb af hus

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90104
    AnonymForfatter

    Hej alle jer derude,

    Ja, nu hvor bolig markedet er gunstig er min kone og jeg blevet enige om at nu er det på tide at købe hus. Men eftersom vi er førstegangs køber er vi i lidt i tvivl omkrinng hvor hårdt/nemt vi kommer til at sidde. Vi har dog prøvet uttalige budget beregninger m.m Men vi vil hellere være på den sikre side.

    Samlet bruttoløn: 600.000,-
    Bolig ønskes til ca. 2.2 mio,-
    Ingen gæld
    Opsaring ca. 100.000,-

    Vil i hjælpe os med at stille et reel budget op? inkl. lån, alle udgifter forbundet med at bo i hus?

    Jeg håber der er info nok, ellers må i lige sige til.

    #140948
    AnonymForfatter

    Hov… der skulle stå 500.000,- i samlet bruttoløn.

    #140950
    MichaelForfatter

    Måske var det nemmere at kigge på salgsopstillingen for de konkrete huse I kigger på?

    #140952
    MichaelForfatter

    Iøvrigt et et huskøb på 2,2 mill i overkanten med jeres indtægt og opsparing. Mere realistisk vil være i omegnen af 1,5-1,7 mill afhængig af jeres personlige forhold iøvrigt.

    #140954
    AnonymForfatter

    Du har ret, vi er stadig i lidt i tvivl… her er et konkret eksempel:

    Kontantpris 2.000.000
    Udbetaling 100.000
    Brutto 13.701
    Netto 11.795

    Udmiddelbart synes jeg at det lyder fornuftig, men så kommer alle de andre udgifter oven i? El, vand, varme, ejendomsskat, renovation, forsikring……etc..?

    #140956
    MichaelForfatter

    I brutto/netto indgår alle faste udgifter, dvs. lån, forsikringer, skatter, renovation osv. El, vand og varme kommer oveni.

    #140992
    AnonymForfatter

    Hejsa, Ville det ikke være en ide at få et lånebevis fra et realkredit-institut? Så er I sikre på, hvor meget I reelt kan gå hen og købe for. Så kommer I heller ikke til at stå i den kedelige situation, at I står overfor drømmehuset og bliver nægtet lånet i sidste ende. Det er også et spørgsmål om, hvor ‘sikre’ jeres jobs er, og hvor mange andre faste udgifter I har.
    Du kan også gå ind her og lure lidt:
    http://www.boliggalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1079
    De anbefaler en beregner:
    http://www.estatemaeglerne.dk/maegler/cp018.jsp?pageId=CP018
    men flere andre steder kan man også lave beregningen. Bare skriv boligberegner i Google. Held og lykke!

    #140996
    AnonymForfatter

    Få fat i en salgsopstilling – som en anden debattør skriver – og du vil se de nævnte udgifter og hvilke der allerede er med i mdl. brutto, bl.a ejendomsskatter.

    En forhåndsgodkendelse til et køb er også rigtig god – du spilder ikke din tid på boliger, du ikke kan godkendes til at købe.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.