Kan vi låne til ny bil når vi har bolig lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90100
    AnonymForfatter

    Vi har gæld for 1.500.000 kr i vores hus og har en indtægt før skat om året på 520.000 kr. så en gældsfaktor ca på 3

    Vi ønsker at låne 250.000 kr til en ny bil (bilen koster ca. 350.000 kr – og vi har 100.000 til udbetaling)

    Kan man uden problemer finde et sted vi kan låne pengene ? vi har råd til det som billånet koster om måneden, men hvordan er det at låne penge fortiden ?

    #140890
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor spørger du herinde? Og ikke i din bank?

    Med en opsparing på 100.000 kr. kan i øvrigt sikkert låne mange steder, bare långiver får pant i bilen.

    Eller er det sådan at du har fået afslag i banken og så fisker efter andre muligheder?

    #140898
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke snakket med nogle banker endnu, da vi stadig overvejer hvad vi skal. Men jeg vil prøve at hører i løbet af ugen.

    Men når dem man låner ved har pant i bilen, så har de vel også en stor sikkerhed i den når man lægger en stor udbetaling ?

    #140902
    HalliHalloForfatter

    Jo, selvfølgelig har de så sikkerhed i bilen, derfor skal du også have lånet til en absolut god rente.

    De fleste bilproducenter har iøvrigt deres egne banker, hvorfor du kan prøve at spørge hvad de skal have i rente. De har ofte også fine betingelser og måske du også kan få en billig kaskoforsikring gennem forhandleren.

    #140906
    AnonymForfatter

    Men med et billån har det måske normalt ikke noget at sige at man skylder meget i ens hus ? for når de har pant, og man lægger en stor udbetaling så har de jo altid sikkerhed i bilen hvis de ikke får penge ?!

    #140908
    HalliHalloForfatter

    Det er nemlig helt rigtigt, og hvis du ikke betaler afdragene, så bliver den hentet, hvis du da ikke selv afleverer den, men så vidt kommer det jo nok ikke.

    Hvad skal du bruge en bil til 350 t. kr. til? Prestige eller hvad?

    Da du ikke har skrevet noget om rådighedsbeløb osv., så tror jeg egentlig blot du har stillet dit spørgsmål for at stille et spørgsmål, men jeg kan tage fejl, det er sket før, men sjældent.

    #140912
    AnonymForfatter

    Hehe ja det kan du måske have ret i 🙂 grunden til jeg spurgte var egentlig at jeg kunne se at banker feks skriver at de skal have:

    Årsopgørelser fra skattevæsenet
    Lønsedler
    Seneste gældoplysninger (BS-oversigt)
    Budgetoversigt
    Evt. ejendomsværdiskema
    Evt. terminskvittering og pantebrevsopkrævning

    Så på den måde ser det jo ikke helt ud til at det er lige meget hvad man skylder – derfor spørger jeg her inde først inden jeg ringer rundt.

    Jeg kunne ikkke finde på at bruge så mange penge pga. prestige, men derimod fordi vi synes det er en dejlig bil, den er helt ny så forhåbenlig ingen reperationer de første år.

    #140914
    HalliHalloForfatter

    Nej, helt ligegyldigt er det jo nok ikke, men under normale omstændigheder skulle du jo nok kunne låne sølled 250.000 kr., især når du har de 100.000 kr. til udbetalingen.

    Jeg regnede heller ikke med at du køber en bil af prestigemæssige grunde, men man ved jo aldrig. Du skriver det er en god bil, men en mercedes til 8-900.000 kr. er jo nok endnu bedre, og sådan kunne man blive ved.

    Jeg har selv købt mig en lille Aygo til lige godt 100.000 kr., og det er også en dejlig bil, jeg kommer hver dag frem til mit bestemmelsessted. Der er måske ikke så megen plads i den, men det har jeg heller ikke brug for. Selv flere husejere på min vej kører rundt i den slags små biler.

    Godnat, godnat – ikke at jeg mener at dit bilkøb er et godnatkøb, men jeg går i seng nu.

    #140940
    thsvForfatter

    Jeres nye lån til bilkøbet vil koste ca. 3.750 kr brutto om måneden ved afdrag over 7 år.
    Rentefordelen er relavit besken, ca. 350 kr om måneden i starten. Det er jo bilens pris på de 350.000, der skal afskrives over en ret kort årrække.

    Men som flere skriver kan I sikkert få en god finansiering hos forhandleren, blot i har mindst 20% i udbetaling. Har set flere tilbud med fastforrentede lån i avisen.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.